Buna ziua! detin o mercerie ca si pfa . pana in decembrie 2019 am avut o angajata pentru care am platit ssm si protectia muncii. de la 1 ianuarie 2020 , am renuntat la serviciile vanzatoarei si deci nu mai am niciun angajat. ca administrator mai am obligatia ssm-ului si preotectiei muncii???
Multumesc!
ma refer la cei 50 de lei pe ii plateam lunar in urma contractului cu firma de ssm si protectia muncii pe care ii plateam pentru angajatul pe care acum nu-l mai am. ce facea doamna de la firma? venea lunar si ii facea angajatei, instructaj si complecta fisa individuala. Firma cu care am incheiat contractul imi cere in continuare acesti bani (50 de lei/luna) pentru mine adimistrator.
Nu aveti obligatia incheierii de contract de prestari servicii in domeniu ssm cu o firma autorizata ca SEPP.
Legea ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-art.9
(4) În cazul micro-întreprinderilor şi al întreprinderilor mici, în care se desfăşoară activităţi fără riscuri deosebite, angajatorul îşi poate asuma atribuţiile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă pentru realizarea măsurilor prevăzute de prezenta lege, dacă are capacitatea necesară în domeniu.
HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-art. 14 Organizarea activitatilor de prevenire si protectie este realizata de catre angajator, in urmatoarele moduri:
a) prin asumarea de catre angajator, in conditiile art. 9 alin. (4) din lege, a atributiilor pentru realizarea masurilor prevazute de lege;
-art. 16 (1) In cazul intreprinderilor cu pana la 9 lucratori inclusiv, angajatorul poate efectua activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) activitatile desfasurate in cadrul intreprinderii nu sunt dintre cele prevazute in anexa nr.5;
b) angajatorul isi desfasoara activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere si/ sau unitate;
c) angajatorul a urmat cel putin un program de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata minima de 40 de ore si continutul prevazut in anexa nr. 6 lit. A, fapt care se atesta printr-un document de absolvire a programului de pregatire.
Cititi legislatia in domeniu, autoinstruiti-va si urmati cursul de perfectionare de 40 de ore in domeniul ssm. In final veti sti ce prevede legislatia in domeniu, va costa mai putin decat SEPP desi cei 50 de lei/ luna nu sunt o avere.
Multumescu foarte, foarte mult pentru raspuns!
Asa este , nu sunt o avere 50 de lei dar sunt banuti cu care imi platesc utilitatile pe luna la care se mai adauga alte cheltuieli....
Ssm si psi
rominaduca
Buna ziua. La o microintreprindere( servicii asistenta medicala), cu un singur angajat, cine poate sa intocmeasca documentatie ssm si psi? Este obligatorie? ... (vezi toată discuția)