avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 883 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Acte taxe și impozite închiriere apartament firma
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Acte taxe și impozite închiriere apartament firma

Buna ziua. Am făcut partaj cu tatăl meu vitreg pentru un apartament ( moștenire de la mama mea) și de la 1 ianuarie 2020 trebuie sa fac contract nou pe numele meu (era deja un contract în vigoare de anul trecut cu numele nostru respectiv al tatăl meu și cu mine). Am fost la taxe și impozite sector 1 și au început cu pretențiile că pe lângă copie dupa contractul de partaj și carte de identitate sa aduc contract de închiriere pe numele meu și că trebuie fie sa aduc de la registrul Comerțului ce activitate desfășoară firma sau un act din care să reiasă valoarea imobilului-nu am înțeles de ce. Ce acte trebuie sa duc și mă vor impozita cu impozit pe chirie și cas? Mulțumesc.
Cel mai recent răspuns: MariaM87 , utilizator 10:43, 17 Ianuarie 2020
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu amestecati proprietatea personala cu cea a firmei. Intai trebuie sa fiti proprietar si sa platiti impozitele ca persoana fizica. Daca sunteti proprietar nu va trebuie contract de inchiriere. Daca aveti si o firma explicati mai clar ce doriti, ca nu am priceput nimic.
Buna ziua. Nu eu fac firma. Am închiriat apartamentul la o firma. Eu sunt proprietarul apartamentului și închiriez la o firma. Deoarece înainte tatăl meu și cu mine eram proprietari și trecuți cu numele în contract acum că eu sunt proprietarul după partaj cei de la taxe și impozite mi au cerut să fac contract de închiriere doar cu numele meu și deoarece închiriere la o firma mi au zis că fie trebuie sa mi de-a de la registrul Comerțului ce activitate desfășoară firma fie sa aduc un document sa ateste valoarea imobilului. Nu știu însă exact ce acte. Îmi trebuie. Am impresia că cer mai multe decât trebuie. In mod normal se cerea contractul de închiriere contracrt partaj și copie buletin. Mulțumesc.

GermanAlex a scris:

Nu amestecati proprietatea personala cu cea a firmei. Intai trebuie sa fiti proprietar si sa platiti impozitele ca persoana fizica. Daca sunteti proprietar nu va trebuie contract de inchiriere. Daca aveti si o firma explicati mai clar ce doriti, ca nu am priceput nimic.

Contractul se declara la ANAF - declaratia D112 daca e pe bani. Daca e cu titlu gratuit nu se declara nimic nicaieri. In rest nu intereseaza pe nimeni si nu trebuie sa mergeti nicaieri cu nimic - nici la Registrul Comertului, nici la Primarie ca nu e problema lor de loc.
Buna ziua. Va multumesc pentru raspuns-este normal inchiriere cu bani. Voiam sa va intreb daca lucrati in domeniu. O sa mai merg o data la taxe si impozite sector 1. Ei insista ca trebuie contractul de inchiriere pe numele meu si nu stiu ce act de declaratie de la registrul comertului ref. la ce activitate desfasoara firma. Voi mai insista maine o data oricum sa depun.
Am asemenea contracte cu firme si depun D112. Nu am mers niciodata la impozite si taxe sau sa le duc contractele mele.

Alte discuții în legătură

Firma fara a obtine aprobarea asoc de proprietari doinailiescu doinailiescu Buna ziua As dori sa aflu ce masuri se pot lua impotriva unui proprietar sau a firmei careia acesta i-a inchiriat un apartament. Proprietarul nu locuieste in ... (vezi toată discuția)
Impozit apartament proprietate persoana fizica inchiriat unei societati comerciale. firma nu deduce facturile cu utilitatile. elia8 elia8 Buna ziua, Am un apartament pe care l-am inchiriat in 2015 unei societati comerciale care desfasoara activitati de coafor, cosmetica medicala. Facturile sunt ... (vezi toată discuția)