Pentru ca suntem in 2020 si incercam sa fim ceva mai ecologisti (taiat mai putini copaci), vrem sa punem la dispozitia locatarilor listele de intretinere doar in format electronic, cu acces public (fara parole si alte restrictii).
Masura ar afecta aprox 70 blocuri (8000 apartamente) pt care, doar pentru afisarea la avizier, se listeaza in jur de 320 foi A3. Dorim sa ramana in varianta printata doar exemplarul ce ramane la Asociatie si pe care sa-l verifice si sa-l valideze cenzorii/presedintele de asociatie etc (cu semnatura olografa+stampila, ca si pana acum).
Intrebarea este...in afara de acordul tuturor proprietarilor, ce articol de lege ne obliga sa afisam la avizier aceste liste?
PS: pentru cazurile de exceptie in care nu exista acces la internet (telefon vechi/fara internet/fara cunostine de acces de pe PC etc), masura nu se va aplica in acel bloc.
I0nutz83
Utilizator 1din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Prin felul in care ati pus intrebarea presupun ca faceti parte din administratie, deoarece administratia se ocupa cu intocmirea listelor de plata.
Daca este asa, e foarte rau ca ne intrebati pe noi si nu cunoasteti legea dupa care ar trebui sa lucrati.
Totusi, ca sa va raspund la subiect, vedeti legea 196/2018 art. 66, alin. 1, litera m (atributiile administratorului): "calculează, întocmește, supune verificării cenzorilor/comisiei de cenzori, supune aprobării comitetului executiv și afișează la avizier lista lunară a cheltuielilor de întreținere, întocmită conform reglementărilor în vigoare, în termen de maximum 5 zile de la primirea ultimei facturi de la furnizorii de servicii".
Daca se dorea informarea on-line (sau doar on-line) s-ar fi introdus in lege asa cum s-a introdus si posibilitatea platii prin banca.
Nu toata lumea are acces la internet si nici nu puteti d-voastra sa ii obligati sa isi faca.
Aproximativ 5 foi/bloc implica un cost minimal din toate punctele de vedere.
Daca aveti totusi mustrari de constiinta legat de taierea copacilor, renuntati la cateva blocuri pana la pragul la care va simtiti confortabil cu numarul de foi printate.
Ati dedus gresit ca fac parte din administratie. Ma ocup doar de partea de online.
Revenind la articolul din lege, termenul de avizier nu are o definitie restrictiva doar la acel panou din holul blocului. De aceea am intrebat daca exista o interdictie legislativa.
Referitor la "Nu toata lumea are acces la internet si nici nu puteti d-voastra sa ii obligati sa isi faca.", recititi PS-ul din intrebarea mea.
Si vin cu o intrebare de paralelism: asociatiile ce au apelat la solutii de administrare de la firme ce merg exclusiv online (nu dau nume, sa nu fie cu reclame, dar sefu' google stie tot [cautati dupa avizier online]), ei cum de pot afisa exclusiv online acele liste?
ynocentta
Utilizator 1din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Conform disp L nr 196/2018 art 66 al 1 ,administratorul de imobil este obligat sa calculeze si sa afiseze la loc vizibil lista lunara de intretinere
In multe asociatii de proprietari se fac multe lucruri in afara legii