Bună ziua. Va rog foarte mult, să-mi răspundeți cât mai repede posibil, dacă se poate la problema ivita, pentru a ma liniști sufletește. În data de 25/2/2020,m-am prezentat la o întreprindere unde am lucrat, pentru a mi se elibera o adeverință necesara la dosarul de pensionare. Funcționarea de la biroul personal mi-a cerut CI pentru a face xerocopie specificând ca asa sunt regulile. Marea mea surpriza de unde vine și neliniștea este ca astăzi 26/2/2020,am văzut pe o retea de socializare, expusa Cartea mea de Identitate împreună cu un comentariu la adresa mea făcut de către un fost coleg de liceu, unde este specificat, faptul ca m-am prezentat la întreprindere pentru a lua adeverință. Singura persoana care știa, de prezenta mea în intreprinderea fost funcționare de la biroul personal al întreprinderii. Deoarece, CI a ajuns pe rețelele de socializare, am frica ca cineva ar putea sa o folosească în alte scopuri rog încă o data sa mi se raspunda: - avea voie funcționarea de la biroul personal sa divulge datele mele personale împreună cu nr. telefon? - avea voie fostul meu coleg sa pună pe rețeaua de socializare CI fără sa șteargă CNP, serie și nr. buletin? - ce trebuie sa fac și cui trebuie sa ma adresez? Va mulțumesc anticipat.
nane406
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Nu avea dreptul sa faca asa ceva. Sesizati ANSPDCP B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30 Sector 1, cod postal 010336 Bucuresti, Romania sau pe site-ul www.dataprotection.ro unde exista un formular de plangeri. Ar fi bine inainte sa va adresati si institutiei unde ati lucrat si sa va raspunda Data Protection Officerul lor in legatura cu acest incident.
În România, autoritatea care asigură protecția datelor personale este ANDPDCP. Pe lângă această instituție cu atribuții specializate, și instanțele sunt competente să se pronunțe pe probleme legate de protecția datelor personale.
Pe lângă denumirea companiei sau a instituției reclamate și descrierea situației, plângerea ar trebui să conțină și dovezi.
Spre exemplu, în cazul în care reclamantul a primit comunicări comerciale nesolicitate, se poate trimite chiar mesajul primit, ca mijloc de probă.
Solicitările vor fi declarate admisibile.
Asta înseamnă că autoritatea va primi fiecare reclamație în mod oficial, confirmând că infomațiile furnizate sunt suficiente pentru a cerceta încălcarea.
Odată admisă, plângerea va fi soluționată în termen de 3 luni. În cazul în care ANSPDCP va face o analiză mai complexă a situației, petentul va primi noi informații din 3 în 3 luni, până la soluționare.
Însă în cazul încălcărilor săvârșite de autorități sau instituții publice, se va acorda și o perioadă de minim 3 luni pentru remediere.
Constatarea încălcării va lua forma unui proces-verbal, însoțit de planul de remediere, aplicându-se sancțiunea mustrării până la îndreptarea neregulilor.
Buna ziua. Va multumesc, mult pentru raspuns. As dori sa stiu daca la ora actuala, as mai putea da in judecata intreprinderea si persona care care mi-a expus CI.pe reteaua de socializare si de ce natura ar fi cazul:penal sau civil Va multumesc anticipat
Revisal
mada_cretoiu
Lucrez in cadrul unei firme de resurse umane, unde sunt salariata, care are contracte de servicii cu 50 de firme carora le inchei, modific si incetez contracte ... (vezi toată discuția)