- sunt o persoana fizica (nu juridica, nu PFA, nu alta incadrare) care cumpara anumite produse din strainatate sau din Romania de la persoane fizice (nu juridice, nu magazine).
- eu la cumparare sigur ca nu primesc nicio factura ptr ca vanzatorii sunt pers. fizice si nu firme sau pers. juridice
- cumparatorii initiali (deci vanzatorii in relatia cu mine) le au cumparat din magazin deci au platit taxele aferente
- eu acum la randul meu vand produsele acestea in Romania si obtin un anumit profit din vanzarea lor.
Intrebari:
1. Trebuie sa platesc impozit sau alte taxe ? Daca da, ce anume ?
2. Exista un prag financiar pana in care nu este necesara plata de taxe ?
3. Daca trebuie sa platesc ceva anume, nu este posibil sa o fac personal (ma duc anual si platesc x % din y la Anaf etc) ? Sau este nevoie sa ma inregistrez ca PFA ? Ce anume trebuie sa fac daca trebuie sa platesc taxe ?
Mentionez ca sunt singurul care vinde, nu am asociati sau nu mai vand si altii in numele meu (daca e relevant in aceasta situatie).
Asta e activitate comerciala si sunteti obligat ca mai intai sa va infiintati o firma si apoi tot ce cumparati si vindeti, sa fie facut cu acte (facturi, chitante, casa de marcat) pe firma. Altfel, cred ca singur stiti cu se numeste....
Multumesc de raspuns.
De cumparat nu cumpar de la magazine ci de la persoane private.
Cumparatorul initial (vanzatorul in relatia cu mine) a cumparat produsele la un moment dat din magazin si sigur ca a platit deja TVA.
Daca mai platesc si eu la vanzare inseamna ca TVA ul ptr produsul respectiv s a platit de 2 ori.
E in regula sa fie asa ?