Am mostenit un apartament care este nelocuit in prezent.
Contabilitatea blocului se face de catre o firma.
Am facut cerere pe cai legale la administratia blocului sa fiu scutit de cheltuieli. Desi pe lista de cheltuieli apar cu zero persoane, mi se factureaza in continuare; caldura, energie electrica, electricitate lift, salarii, intretinere lift, cheltuieli gospodaresti, curatenie, interfon, servicii administrative, garaj, apa rece parti comune, fond reparatii, fond litigii.
Astfel suma pe care trebuie sa o platesc lunar pentru un apartament in care NU sta nimeni se ridica la peste 550 lei.
Este corect asa?
Daca nu, ce am de facut ca sa remediez situatia?
Multumesc!
Pentru corecta si completa dv informare studiati atent disp L nr 106/2018
Legiuitorul a impus proprietarului de bun imobil din condominiu sa contribuie lunar la administrarea partii comune -indiferent daca apartamentul este sau nu locuit
Locuitul in bloc obliga proprietarul la obligatii legal prevazute
Chiar daca nr. de persoane este zero - asa cum au scris colegii nostri aveti mai multe obligatii de plata, dar:
- nu trebuie achitata nicio cheltuiala pe nr. de persoane (din cele aratate, doar energia electrica);
- daca intentionati sa nu locuiti acolo si in viitorul apropiat, solicitati acordul as. prop. pentru deconectarea caloriferelor de la sistemul centralizat (sursa ce-a mai mare a cheltuielilor repartizate);
- ca rezultat al deconectarii, o sa vi se mai repartizeze niste costuri cu incalzirea spatiilor comune si a tevilor interioare - aceasta in conditiile regulamentelor as. prop.;
Aveti posibilitatea inchirierii responsabile a locuintei si "scapati"de toate astea !
Mult succes!