Sunt presedintele unei asociatii de proprietari si ma confrunt cu urmatoarea problema: administratorul nu isi mai poate indeplini atributiile (pe motiv de boala). Dintre ceilalti membri nu vrea nimeni sa fie administrator (trebuie sa faca cursurile, sa obtina atestatul), de la blocurile apropiate abia asteapta sa scape pentru ca plata nu se ridica la nivelul de munca depus. Se ia in calcul si firmele specializate, insa exista suspiciuni (intemeiate sau nu).
Intrebarea mea este: pot prelua eu atributiile, macar pentru o perioada de timp limitata?
In legea 196/2018 nu am gasit explicatii la aceasta intrebare. Stiu ca daca erau mai putin de 10 proprietari se putea, insa suntem 44.
Poate, prin experienta pe care o aveti cei mai multi dintre voi, ma veti putea ajuta.
Dumneavoastra ca presedinte nu aveti cum. Si nici vreo firma de administrare nu cred ca se baga sa preia ceva temporar. Cel putin, nu o firma serioasa.
Acesta este dezavantajul de a lucra cu persoane fizice. In domeniul acesta activitatea este non stop. O firma are mai multi angajati si poate asigura serviciile fara oprire, pe cand, la o persoana fizica codul muncii obliga la multe, printre care concediu de odihna, concediu medical etc
Am alta opinie:
Pentru ca asociatia trebuie sa traiasca, discutati in com. executiv si cineva dintre membri - poate chiar dvs. preluati situatia de la fostul administrator (la preluare trebuie sa fiti ajutati de o persoana care mai stie ce si cum) si faceti incasari si plati - pentru ca altfel va blocati de-a dreptul.
Puteti merge la Serv. As. prop. si cereti ajutorul.
Din cate mi-mintesc, sunteti din Iasi, da?
Putem discuta.
Administratorul este angajat cu carte de munca, are cursurile facute, atestatul luat. se ocupa de 11 ani de asociatie.
Asociatia este din Bucuresti.
Asta am si facut pana acum (l-am suplimentat si am avut grija sa nu fie perturbata activitatea asociatiei). Insa omul nu mai poate... este de inteles. Are cancer, cu complicatii... nici macar ajutat nu se mai poate gandi la problemele asociatiei. Si-a inaintat demisia... pana la 31 martie functionam pe avarie. dupa aceea... nu stiu. Pe 21 avem adunare generala... insa fiind prima, probabil ca nu se va tine (in cazul in care nu cumva se va cere amanarea ei pe motiv de coronavirus).
Ideea este ca eu si comitetul vom putea sa facem astfel incat sa se plateasca facturile. Insa legal, dupa ce intra demisia in vigoare va deveni o problema. Actele nu sunt o problema, totul este la zi, curat, clar.