avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 697 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... cum pot sa nu platesc spitalizarea?
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

cum pot sa nu platesc spitalizarea?

Buna ziua,va rog mult sa ma ajutati intr-o problema,Luni trebuie sa ma internez in spital momentan nu mai am nici un venit am lucrat pana la data de 1 decembrie2009.Sunt studenta in an 3 la zi iar an 1 si 2 la fr.Mentionez ca am 29ani. Cum fac ca sa nu platesc spitalizarea?Ma poate ajuta sotul el lucreaza?
Cel mai recent răspuns: b_kamelita , utilizator 09:51, 17 Decembrie 2009
Buna ziua,
daca nu aveti venituri, se poate sa fiti trecuta co-asigurata la sot. Desi, nu stiu daca nu e cam tarziu si daca cei de la dansul de la birou ii vor trece aceste date asa, dintr-o data. In mod normal, acest lucru se anunta la inceputul lunii, inainte de intocmirea salariilor.
Studentii la zi sunt asigurati, pana la varsta de 26 ani, asadar, aici nu va incadrati.
Daca ati fost angajata pana la data de 01.12.2009 si ati platit asigurari de sanatate conform prevederilor legale, sunteti asigurata in continuare pentu o perioada de 90 de zile de la data incetarii CIM. Va adresati fostului angajator pentru a va elibera adeverinta pe care sa o prezentati la spital. In cel mai rau caz puteti sa va adresati casei teritoriale de sanatate pentru a va elibera adeverinta de asigurat (spun in cel mai rau caz deoarece in general acolo sunt niste cozi infernale).
Deasemenea, va recomand ca incepand cu luna decembrie 2009 sotul dumneavoastra sa solicite inscrierea dumneavoastra in calitate de coasigurat in sistemul de asigurari de sanatate.
In oricare dintre aceste situatii beneficiati de asistenta spitaliceasca gratuita.
Daca am lucrat doar o perioada de 4 luni si inainte am avut o pauza de 1 an mai mai beneficiez de cele 90 de zile.Multumesc