Am doua spete si le multumesc celor care au timpul necesar sa ma ajute. 1.La un spatiu(apartamentul administratorului) unde este sediul social al firmei s-au cumparat usi, gresie,etc.
Am inregistrat 231;4426=404 iar in baza pv de receptie a lucrarii 212=231.
Intrebarea mea este daca sunt corecte inregistrarile si pe ce perioada se va face amortizarea avand in vedere ca spatiul a fost declarat ca sediu social la infiintarea firmei(acum 15 ani). 2. Aceeasi firma a construit un foisor(pentru acesta la fel am avut numai facturi de materiale(lemn,suruburi,tigla,etc) si in plus am mai avut factura de proiectare- de construit l-a construit administratorul care este priceput la astfel de lucrari,nemaiangajand pe altcineva.
Inregistrarile le-am facut ca si mai sus.
As dori sa stiu daca sunt corecte inregistrarile si de asemenea care ar fi perioada de amortizare.
1. Daca apartamentul este al administratorului , toate lucrarile ar trebui sa le pui pe intretinere si reparatii ( punct 1).Daca o recunosti prin PV Receptie ca plus valoare , impunerea pt cladire ( a admin.) va fi mai mare si oricum nu o poti amortiza pe societate.
2. Foisorul (pentru care trebuie sa ai autorizatie de constructie) este un corp separat asimilat imobilului/ sau imprejmuire . Durata amortizare - depinde din ce este construit .
Lemn ? Constructii din lemn / imprejmuiri lemn 1.6.3.1. 8-12 ani .Metoda ramane aceeasi pe care o folosesti la celelalte imobilizari.
Constructie noua
simona12
firma la care lucrez construieste o cladire noua pt birourile firmei. Doresc sa stiu ce intregistrari contabile se fac pana la definitivarea lucrarilor si ... (vezi toată discuția)
Cum inregistrez?
rodia
Am primit o factura cu tigla(asociatul a acoperit casa in care este declarat si sediul social al firmei).
Cum ar trebui sa inregistrez(231;4426=404 si apoi in ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.