Acum o luna m-am angajat ca asistent manager la o companie nou infiintata. La semnarea contractului mi s-au explicat atribuțiile pe care le voi avea in companie cu care am fost deacord si care se regasesc in fisa postului. In ultimele 2 saptamani mi s-au adaugat atribuții ce nu tin de fisa postului si cu care nu am fost deacord, mai exact atributii ce tin de vanzare si de apelarea potentialilor clienti. Inca de la inceput mi-am exprimat nemultumierea, dar mi s-a spus ca va trebui sa le fac. De asemenea, zilele trecute am aflat ca nu mi-au fost platite contributiile la Casa de Asigurari de Sanatate desi salariul mi-a fost virat in cont in data de 6 martie.
As vrea sa stiu daca pot face plangere la ITM pentru ambele situatii (adaugarea de atributii ce nu tin de fisa postului si neplata contributiilor) sau va trebui sa fac plangere separata la ANAF.
1. Art. 40 C,mun.
(1) Angajatorul are, in principal, urmatoarele drepturi:
.....
b) sa stabileasca atributiile corespunzatoare fiecarui salariat, in conditiile legii;
c) sa dea dispozitii cu caracter obligatoriu pentru salariat, sub rezerva legalitatii lor;
....
art.175 C.mun.
(1) Angajatorul are obligatia sa asigure securitatea si sanatatea salariatilor in toate aspectele legate de munca.
....
Nerespectarea legilor si a altor acte normative care reglementeaza domeniul muncii, relatiile de munca, securitatea si sanatatea in munca poate fi sesizata Inspectoratului Teritorial de Munca si/sau Inspectiei Muncii.
Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.
2. Nerespectarea legilor si a altor acte normative care reglementeaza domeniul financiar-contabil - neplata contributiilor - poate fi sesizata ANAF-ului.
3. Chiar daca depuneti sesizari , acestea poate nu vor fi luate serios in considerare avand in vedere starea de urgenta decretata.