buna ziua,
sunt manager in domeniul sigurantei alimentare la o firma de catering, sunt doar eu pe acest post.
de cateva zile sunt in concediu medical, iar angajatorul mi-a zis ca daca nu renunt la concediul medcal nu ii va ramane alta solutie decat sa imi dessfaca contractul de munca, motiv nu a vrut sa specifica. precizez faptul ca avem o oarecare conflict, pentru ca nu am vrut sa semnez cererea de concediu fara plata acum o saptamana.
acum a decis ca anumiti angajati sa trimita in somaj tehnic. cand am vorbit cu angajatorul, mi-a comunicat ca daca stau in concediu medical , nu imi va plati concediul medicat, ca asa imi dau singura sut in "fund", pentru ca asa nici pe viitor nu voi putea beneficia de somaj tehnic si nu ii va ramane alta solutie decat sa imi desfaca contractul de munca sau sa stau obligat-fortat in concediu fara plata.
specific da din pacate multi alti colegi au semnat ererea de concediu fara plata si au si lucrat in acele zile.
intrebarea mea este: ce pot face ca sa ma protejez pe mine ca angajat sa nu raman fara loc de munca?
1. Concedierea salariatilor nu poate fi dispusa pe durata incapacitatii temporare de munca, stabilita prin certificat medical conform legii, exceptie facand cazul concedierii pentru motive ce intervin ca urmare a reorganizarii judiciare, a falimentului sau a dizolvarii angajatorului, in conditiile legii.
2. Pentru neplata concediului medical de catre angajator , va puteti adresa Casei de asigurari de sanatate
Art. 47 OUG nr.158/2005
.....
(2) Constituie contravenții faptele săvârșite prin încălcarea obligațiilor prevăzute la art. 36 alin. (3), refuzul nejustificat de plată a indemnizațiilor și/sau calculul și plata eronată a indemnizațiilor, precum și încălcarea obligațiilor prevăzute la art. 36^1 lit. b).
....
Art. 48
(1) Contravențiile prevăzute la art. 47 se sancționează după cum urmează:
a) cele prevăzute la alin. (1) și (2), cu amendă de la 2.500 lei la 5.000 lei;
......
Art. 49