deocamdata nu exista prevederi specifice pentru ONG decat unele generale ca persoana juridica asimilata IMM ( facilitati la credite conform Legii 346/2004 astfel cum a sfost modificata prin OUG 29/2020) sau ca angajator ( subventii pentru plata indemnizatiilor de somaj tehnic ale angajatilor ( art. XI din OUG 30/2020) si respectiv indemnizatia angajatilor carora li se supenda contractul de munca pentru a isi ingriji copii sub 12 ani conform Legii 19/2020 cu diversele modificari ulterioare) si, daca obtine CSU, beneficiaza de "amânarea la plată pentru serviciile de utilităţi - electricitate, gaze naturale, apă, servicii telefonice şi de internet, precum şi de amânarea la plată a chiriei pentru imobilul cu destinaţie de sediu social şi de sedii secundare." Amanare, nu scutire!, Deci are acces la niste subventii pentru a plati idemnizatii personalului trimis in somaj tehnic si niste amanari la plata chrie si utilitati sediu, dar nu subventie generala pentru continuarea desfasurarii activitatii, daca i s-au redus sau disparut sursele obisnuite ex. donatii, sponsorizari, finantari UE sau venituri din activitati economice. Daca insa asociatia NU avea salariati ci lucra doar cu membrii si voluntarii, nu are nevoie de acele indemnizatii, iar ref. sediu asa cum am spus ar putea obtine doar amanare, altminteri daca nu intrevede sanse sa aiba peste cateva luni banii de plata ar trebui sa renunte la sediu si sa isi duca eventualele bunuri pe unde poate, si daca nu mai poate functiona pentru ca nu e voie sau nu are resurse, isi poate stopa de facto activitatea, nu trebuie facute formalitati speciale in acest sens... depinde acum mult in ce consta activitatea, daca avea beneficiari specifici sau gestiona fluxuri de bunuri sau servicii... nu se poate da un raspuns mai precis pe cazul acesta f. general