Va rog sa ma ajutați cu o părere pentru următoarea speța:
In luna August 2019 am cumpărat un apartament, iar la momentul semnării contractului la notar vânzătorul a prezentat de la asociația de proprietari o adeverința conform căreia pe numele dumnealui nu exista nici o plata restanta și nici penalizări, însă exista o suma (destul de mare) rămasă in “contul” apartamentului de la un alt fost proprietar. Notarul ne-a asigurat ca este in regula și putem semna.
Zis și făcut - însă am rămas cu o îndoiala.
Am observat ca in fiecare luna acea suma restartat compusă din restanta și penalizări creștea - deși eu am plătit in fiecare luna, la timp, suma datorata.
Am mers la asociația de proprietari sa ma interesez. De acolo mi s-a transmis faptul ca in trecut, blocul era administrat de o alta asociație de proprietari, iar ei (asociația din prezent) când au preluat administrația acestui bloc apartamentul meu avea aceasta suma restanta. Din ce știa doamna cu care am discutat,
fostul proprietar (nu vânzătorul) a fost executat silit de o unitate bancară iar asociata de proprietari nu și-a recuperat creanța - undeva in 2013 se întâmpla acest lucru.
Nu este normal sa mi se calculeze mie acum penalități când eu sunt la zi cu plata datoriilor.
Va rog sa ma sfatuti cum as putea proceda, ar trebui sa apelez la un avocat și sa chem in judecată asociația de proprietari?
Mulțumesc, o zi buna!
Adam Grecu
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Intr-adevar, ce aveti de facut?
1. Prima masura pe care trebuie sa o luati este sa contestati sumele (cele la care ati facut referire) care apar pe listele de plata si stiti sigur ca nu va apartin,
Contestatii sa le inregistrati la sediul asociatiei sau daca refuza inregistrarea, le trimiteti contestatiile prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire. Daca asociatia refuiza sa primeasca corespondenta dvs., sa aveti grija ca postasul sa va returneze in mana plicul. Nu il desfaceti, il pastrati pentru va o sa fie proba in instanta.
In toata aceasta "poveste" vinovatii sunt cei de la asociatia de la care apartineti acum, care la momentul preluarii gestiunii de la cealalta asociatie, aveau datoria sa verifice cu ce-a mai mare atentie ce este cu acel debit, vechimea acestuia si daca se mai poate face ceva. Nu vreau sa spun mai multe, adica in fapt, vina apartine primei asociatii care, probabil ca nu au luat toate masurile corespunzatoare in vederea recuperarii debitului de la fostul proprietar. Sunt convins ca dvs. - autorul topicului, ati achizitionat locuinta de la un "profesionist" de achizitionari / vanzari locuinte aflate cu mai debite catre banci, asociatii de prop., etc. Este o adevarata plasa in care "cad" oameni nevinovati.
2. Daca cei de la actuala asociatie, cum am spus, destul de vinovati ca nu au facut preluarea soldurilor de activ si de pasiv, continua sa va puna in carca aceste sume, desi dvs. contestati in fiecare luna sumele repartizate, sigur ca puteti sa va cautati un avocat si sa actionati in instanta aceasta asociatie.
Incercati sa-i lamuriti ca nu au dreptate, ca aceste cheltuieli nu au avut cum sa fie ale dvs. si ca cele doua asociatii nu au luat masurile legale de recuperare a debitelor de la cel care le-a provocat.
ynocentta
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Daca este debit afarent 2013 a intervenit termenul de prescrptie drept de executare debite
Cum suma nu va apartine,aveti dreptul sa contestati suma impusa in lista lunara de intretinere
Puteti notifica oficial asociatia de proprietari prin reprezentant legal=presedintele de asociatie sa dispuna demersurile necesare pentru operare in contabilitate
Daca debitul apartine altei persoane,asociatia de proprietari,in termen legal avea dreptul sa desfasoare procedura de recuperare debite sa instituie privilegiul imobiliar la ocpi -fapt care ar fi stopat orice tranzactionare a bunului imobil