Exista baza legala, care insa nu specifica in mod expres situatia dvs., insa fiind un domeniu civil, intotdeauna va exista baza legala, chiar daca de multe ori este supusa unei interpretari.
Telesalariații organizează programul de lucru de comun acord cu angajatorul, în conformitate cu prevederile contractului individual de muncă, regulamentului intern și/sau contractului colectiv de muncă aplicabil, în condițiile legii. (Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activității de telemuncă)
Articolul 254 (1) Salariații răspund patrimonial, în temeiul normelor și principiilor răspunderii civile contractuale, pentru pagubele materiale produse angajatorului din vina și în legătură cu munca lor.
(2) Salariații nu răspund de pagubele provocate de forța majoră sau de alte cauze neprevăzute care nu puteau fi înlăturate și nici de pagubele care se încadrează în riscul normal al serviciului. (Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii).
Primul lucru pe care trebuie sa-l faceti, nu este sa le trantiti "baza legala" in fata, ci sa faceti o nota de informare/raport explicit asupra situatiei existente, cu intreruperea energiei electrice (daca aveti si dovada in acest sens, cu atat mai bine) si apoi mai vedeti reactia angajatorului. Nu va cunosc problema, insa asa de la distanta, as spune ca ar trebui sa o rezolvati amiabil, respectiv sa dati si dvs dovada de buna intelegere si disponibilitate.
~ final discuție ~