avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 906 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Procedura în faţa instanţei ... Cerere chemare în judecata email
Discuție deschisă în Procedura în faţa instanţei civile - reguli, acte, termene, căi de atac

Cerere chemare în judecata email

Buna ziua! Pot chema pe cineva în judecată formuland cererea prin email ul judecătoriei? Nu am semnătura electronica si nici aparat specific ,deci nu ma pot semna,doar sa declar "semnat de ...(numele meu)
Cel mai recent răspuns: trandafir2 , moderator 11:12, 19 Mai 2020
Nu am spus sa o scrieti de mana,am spus sa oredactati ,sa scoateți la imprimanta acțiunea și doar semnătură sa fie olografa adică să o semnati pe acțiunea tehnoredactata la calculator.Din punctul meu de vedere mai bine scrieti de mana toata actiunea daca nu aveti posibilitatea sa realizați ce v-am sfatuit decât să trimiteți un simplu mail nesemnat,urmând ca după încetarea stării de urgență sa mergeți la un centru de redactat acte sa redactat acțiunea și să o trimiteți corespunzător în două ex ,cu înscrierile anexate etc.
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Puteți trimite și prin email o acțiune scanată, care să conțină semnătura dvs, dar cel mai bine este să trimiteți acțiunea prin poștă, cu confirmare de primire și conținut declarat.
Stimate domn,

In acest context, al starii de pandemie, instantele de judecata recomanda transmiterea actiunile, precum si a documentelor prin e-mail, scanate, in format PDF.

Daca detineti semnatura electronica, ea poate fi utilizata.

Instanta de judecata va poate pune in vedere sa semnati actiunea civila, pentru a nu fi anulata.
Eu am o nedumerire.
Se trimite prin e-mail.

Si dupa aceea printeaza instanta si comunica către parati?
Aici nu inteleg cum fac ei mai departe.

Dacă nu comunică înseamnă procesul sta pe loc si nu ajuta cu nimic.

Este o taraiala inutilă.
Însăși legea cu regularizarea se dovedește din nou o lipsă de rațiune legislativă.
Teoria de la "Numărul de exemplare" spune ca
(1) Când cererea urmează a fi comunicată, ea se va face în atâtea exemplare câte sunt necesare pentru comunicare, în afară de cazurile în care părțile au un reprezentant comun sau partea figurează în mai multe calități juridice, când se va face într-un singur exemplar. În toate cazurile este necesar și un exemplar pentru instanță.
(4) În cazul în care cererea a fost comunicată, potrivit legii, prin fax sau prin poștă electronică, grefierul de ședință este ținut să întocmească din oficiu copii de pe cerere, pe cheltuiala părții care avea această obligație. Dispozițiile art. 154 alin. (6) rămân aplicabile.

In practica, dat fiind ca textul de mai sus nu este corelat cu cel de la regularizare, solutiile difera de la caz la caz, dupa cum stiti si dvs.
Ultima modificare: Marți, 19 Mai 2020
trandafir2, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Intampinarea la un proces de succesiune StefanS2020 StefanS2020 Se poate trimite la dosar scanata sau trebuie semnatura in original - pix albastru? Primesc sfaturi contrare de la doi avocati. (vezi toată discuția)
Cererea de chemare in judecata trebuie semnata olograf? dorudoru dorudoru O reclamatie trimisa prin posta electronica este luata in seama dac nu-i semnata de mana mea ? Vreau sa trimit si catre tribunal o contestatie .Dar am inteles ... (vezi toată discuția)
Amenințare si distrugere de bunuri DanCristian199 DanCristian199 Buna ziua! O vecina cu care eram in conflict de ceva mai mult timp din cauza unor discuții contradictorii,a pus stăpânire pe boxa comuna a blocului,ea ... (vezi toată discuția)