Am aflat astazi ca printr-o hotarare a asociatiei de la ultima adunare unde nu am putut fi prezent, s-a decis ca in lunile ianuarie, februarie, martie, SA SE RENUNTE la firma care citea repartitoarele si sa se plateasca caldura in functie de cota parte indiviza. Evident, pentru cei cu centrale, a fost de plata doar "partile comune" care ce sa vezi, tot 35% erau :))). Administratorul a zis ca a preluat acest procent de la firma care calcula caldura in functie de repartitoare. Deci ultimele 3 luni s-a impartit caldura la toata lumea (35% impartiti la toate apartamentele (in functie de suprafata) iar restul de 65% doar la cei racordati la RADET).
Nici nu mai stiu ce demers juridic sa fac. Aia cu SET-ul instalatiilor e deja din alt film. Cand am intrebat de SET, mi s-a zis, ca asa se face, asa fac si alte blocuri 35% si ca nu are ce sa imi faca, a zis ca daca vreau sa-l dau in judecata. Si discutia s-a oprit aici.
Administratorul dvs. nu stie ce vorbeste, sau vorbeste ca sa se bage in seama, lucru deosebit de periculos !
De aceste chestiuni trebuie sa se ocupe conducerea asociatie de proprietari, iar administratorul este obligat sa se conformeze, dar, atentie, doar daca ceea ce trebuie sa execute, sunt chestiuni legale, da? Pai cum sa fie legale, cand intr-o asa-zisa AG se hotarasc, pentru repartizarea costurilor cu incalzirea locuintelor, aplicarea unor procente stabilite in mod arbitrar, din auzite, ca asa se aplica si la alte blocuri ?
Da, este incurcata treaba, insa eu zic sa continuati investigatiile la nivelul conducerii as. prop. - cel putin de acum inainte, adica pentru sezonul urmator de incalzire.
Nu este de neglijat si o discutie amicala la sediul firmei care s-a ocupat de calculul repartizarii costurilor cu incalzirea. Ei au in arhive SET-urile instalatiilor de incalzire la fiecare bloc/scara. In masura in care puteti, solicitai-le ajutorul, chiar daca este nevoie sa achitati un serviciu de re-inventariere a instalatiei.
Cu actionarea in instanta, este greu, dar nu imposibil. Trebuie facute expertize peste expertize, termene si amanari de-ti vine sa te muti de la bloc... Nu mai vorbesc de costuri si timp pierdut . Probabil ca pe aceste considerente se bazeaza si ei !
Stima, Adam Grecu.
Voi incerca acest lucru, In urma "scandalului" produs de mine au anuntat ca din toamna se reia colaborarea cu firma de repartitoare. Stiu ca e greu cu judecata, ma gandeam la o plangere la primarie. Poate rezolva ceva?
Ei, primaria...
O "scalda" si ei. Deocamdata legea spune ca aceste birouri de la primarie, indruma dar si controleaza activitatea asociatiilor de locatari/proprietari...
Asadar, depinde... Incercati si aici, cu o informare detaliata asupra chestiunii. Semnati mai multi proprietari aflati in aceeasi situatie.
Daca ziceti ca din sezonul urmator se reia colaborarea cu firma de repartitoare, urmati pasii discutati despre relatiile cu firma respectiva. Pot sa va spun ca firma nu are interesul de a avea conflicte cu proprietarii, ci, din contra, doreste o desfasurare corecta a activitatii. Incercati sa lecturati contractul de prestari de servicii si poate il mai actualizati cu noile conditii.
Mult succes!
Va multumesc! Asa voi face!