avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 906 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice [Coronavirus - Covid-19] ... ANPIS refuza plata ajutorului coronavirus
Discuție deschisă în [Coronavirus - Covid-19] Răspunsuri la probleme juridice, fiscale și economice generate de criza actuală

ANPIS refuza plata ajutorului coronavirus

Sunt medic pensionar si efectuez garzi intr-un spital cu circuit inchis, in baza unui contract de plata cu ora ca si PFI (persoana fizica independenta). Spitalul respectiv si-a incetat activitatea ca urmare a situatiei actuale.
Am aplicat pentru ajutorul de stat. Am primit un mail de la ANPIS prin care sunt anuntat ca NU mi se va plati acest ajutor deoarece contul bancar al PFI este pe "persoana fizica"?!
Cand am infiintat PFI m-am interesat la autoritati si mi s-a spus ca NU trebuie sa am cont pe persoana juridica, deoarece PFI este persoana FIZICA. De asemenea, cand am platit impozitele la ANAF nu a fost nevoie de cont pe persoana juridica.
Este o "reglementare" special facuta ca sa nu ni se plateasca de fapt acest ajutor? Inteleg ca nu sunt singurul in aceasta situatie...
Ce am de facut ca sa imi pot primi ajutorul respectiv?
Ultima modificare: Luni, 20 Aprilie 2020
doctorS, utilizator
Cel mai recent răspuns: doctorS , utilizator 13:43, 4 Mai 2020
Bună ziua !
PFI este o formă hibridă între PFA și pf, de aceea ANAF v-a dat un CIF.
Așadar, aveți obligația să deschideți cont bancar pentru PFI, distinct de contul personal, unde evidențiază încasări și plățile aferente PFI.
Cu acel cont aplicați pentru obtirea indemnizației.
Succes!
Ultima modificare: Luni, 20 Aprilie 2020
Cabinet de avocat Serni Viviana-Carmen, Avocat

Multumesc pentru raspuns, ma scuzati ca totusi insist.
Cand am infintat PFI mi s-a spus ca legislatia NU speciifca obligativitatea de a deschide cont pe "persoana juridica", eu fiind persoana FIZICA independenta, nu juridica.
Contul deschis este folosit doar pentru operatiuni legate de PFI si nimic altceva.