Buna ziua. Care este termenul limită maxim la care un manager al unei unitati medicale de Stat este obligat prin lege să răspundă unei petiții de serviciu pe care i-o adresează un subaltern de-al sau. Poate fi sanctionat managerul in cazul in care nu respecta termenul limita legal si nu raspunde deloc petitiei ? Multumesc.
1. Potrivit OG 27/2020, termenul de raspuns este de 30 de zile cu posibilitatea de prelungire cu inca 15 zile.
2. Decret nr. 240 din 14 aprilie 2020 privind prelungirea stării de urgență pe teritoriul României
art.93
Pe durata stării de urgență, termenele legale stabilite pentru soluționarea solicitărilor formulate în exercitarea liberului acces la informații de interes public, precum și a petițiilor se dublează.
Mulțumesc pentru promptitudinea cu care ați răspuns. Încă nu am depus petiția ... am o experiența mai veche cu o petiție, de acum circa 1 an, la care nici la ora actuală nu mi s-a răspuns.
Depuneti petitia , iar in cazul in care nu primiti raspuns puteti deschide o actiune in instanta.
Legea 554/2003
art.1
(1) Orice persoană care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim, de către o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluționarea în termenul legal a unei cereri, se poate adresa instanței de contencios administrativ competente, pentru anularea actului, recunoașterea dreptului pretins sau a interesului legitim și repararea pagubei ce i-a fost cauzată. Interesul legitim poate fi atât privat, cât și public.
.....