Pana sa va infiintati firma la registrul comertului cu sediul social la adresa de domiciliu din buletin si punctul de lucru la adresa unde va fi amenajat magazinul, trebuie a cautati in primul rand locul cel mai "ideal" pentru acest magazin. Sa vedeti conditiile prin care sa obtineti dreptul de folosinta pe baza unui contract de inchiriere pe perioada cat mai mare, costul chiriei, costul amenajarii necesare in acel spatiu, costul eventualelor adaptari si alte activitai conexe prin care sa atrageti in magazin cat mai multi clienti. Incercati sa contactati distribuitorii de carte, sa vedeti clar conditile lor de livrare si plata. Sa vedeti cam pana unde putet sa urcati cu adausul comercial pus peste pretul de cumparare al cartilor pentru ca din acesta sa va acoperiti propriile cheltuieli de funtionare ale magazinului macar (pana sa ajungeti sa discutati de profit). Presupun ca va ganditi ca macar pentru inceput sa o faceti si pe vanzatorul,urmand ca dupa ceva timp, daca treaba merge, sa angajati si o persoana cu contract de munca.
Nu stiu din ce localitate sunteti dar studiati bine piata si vedeti daca o astfel de afacere chiar merge acolo.
Va recomand ca daca totul va e clar si calculele nu va dau cu minus, sa cititi la adresa urmatoare conditiile de infintare ale unei intreprinderi individuale la registrul comertului.
[ link extern ]
Pentru aceasta forma, contabilitatea si declaratiile de depus la finante sunt mai simple si mai putine. Puteti sa le faceti singura.
Si procedura si costurile de inregistrare la registrul comertului si finante sunt mai simple ca si eventuala inchidere a afaceri si radierea de la aceste institutii, daca treaba nu merge, la orizontul a trei sau patru ani.