Apelez la opinia dumnevoastra privind obligativitatea angajatorului de a elibera anumite documente pe care salariatul le-a primit deja la angajare.
In urma cu ceva timp un salariat a primit la angajare CIM-ul + fisa de post pentru care a semnat in dreptul fiecaruia ''Ám primit un exemplar".
Dupa o perioada lunga de timp in care salariatul a parasit compania, vine cu o cerere catre angajator de a-i pune la dispozitie din nou CIM-ul si Fisa de post, motivul fiind pierderea lor, ma gandesc, mentionez ca nu a mentionat motivul pt care le solicita.
La incetare el si-a primit decizia de incetare, adeverinta de vechime si stagiul de cotizare, dar acum intrebarea revine, angajatorul mai are obligativitatea sa ii dea din nou CIM si FP in contextul in care nu mai e salariat??
Uitandu-ma in Codul Muncii observ art 34 alin 5 care spune asa:
(5) La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.
Mentioneaza un document si nu ca ar trebui sa primeasca din nou documentele prin simplu fapt ca nu a fost atent cu ele.
Multumesc si astept si opinia dumnevoastra.
O zi frumoasa.
Da, angajatorul are in continuare obligatia sa-i elibereze documentele solicitate.
Hg 905/2017
art.7
.... (3) La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligati sa ii elibereze acestuia copii ale documentelor existente in dosarul personal, in termen de 15 zile lucratoare de la data solicitarii.
(4) Documentele sunt eliberate in copie certificata pentru conformitate cu originalul de catre reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator.
(5) La incetarea activitatii salariatului, angajatorii au obligatia sa ii elibereze acestuia o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, precum si un extras din registru.
(6) La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligati sa ii elibereze acestuia un extras din registru, datat si certificat pentru conformitate, sau o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, astfel cum rezulta din registru si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
........