avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 824 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Asociatie de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Asociatie de proprietari

Pentru a infiinta Asociatia de proprietari avem nevoie de o serie de documente din partea dezvoltatorului , dar acesta ne amana de pe o zi pe alta de cateva saptamani bune. Putem face ceva dpdv legal sa grabim procesul?
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 12:19, 17 Iunie 2020
Ati putea sa il somati prin avocat.
Poate ca asa s-ar grabi...
Problema cu judecata este insa aceea ca dureaza destul de mult.
iNTREBARE:
Pentru infiintarea unei asociatii de proprietari, care ar fi documentele detinute doar de catre dezvoltator? Sunteti cel putin 3 proprietari in imobil?
Este adevarat ca pentru infiintarea unei as. prop., acum, in cond. L nr. 196/2018 - este necesarea parcurgerea unei proceduri specifice. Sfat: cautati o firma care are specificul activitatii - Infiintari firme. Vedeti daca va convine costul / proprietar si lasatii pe acestia sa-si bata capul cu dezvoltatorul.
Problema este ca fara acte firma nu s-ar descurca si daca nu are specialitate litigii si detensionari de situatii pentru a se evita un litigiu cam degeaba ar apela la.firma de infiintari asociatii.
Principala problema este aceea ca nu au documentele...
Prin somatie avocatul ar face anumite precizari convingatoare pentru dezvoltator as zice eu.
Sa nu fie problema ca nu ar avea documentele...
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Da, aveti dreptate - observati un alt topic al @Mada_Strumph prin care ne informeaza ca dezvoltatorul ar mai vrea sa construiasca o mansarda..., dar fara acordul expres al proprietarilor de la ultimul nivel, oricum nu poate demara diligentele in vederea construirii mansardei. Deci din aceasta cauza ii tot amana cu predarea tuturor documentelor, insa intrebarea mea ramane : ce documente mai sunt in "mana" dezvoltatorului?
Am cerut dezvoltatorului pt infiintarea asociatiei urmatoarele documente de care are nevoie firma la care am apelat pt infiintarea asociatiei si administrarea imobilelor:
-act apartamentare
-plan de incadrare in zona
-plan de amplasament al constructiilor(sunt 4 scari de bloc identice )
-releveu parter
-cod abonat pentru apa curenta(el are contractul facut pe apometru general)
-cod abonat pt energie electrica(avem contoare pasante)

Alte discuții în legătură

Racordare enel - imobil nou bogda91 bogda91 Buna ziua. Va rog sa ma ajutati cu o situatie: la cumpararea unui apartament intr-un imobil nou, in contractul de vanzare - cumparare, autentificat la notar, ... (vezi toată discuția)
Sistarea furnizarii de apa rece rodenstock rodenstock Buna ziua, am apelat la dumneavoastra pentru a ma lumina intr-o problema grava zic eu. Locuiesc in orasul Cernavoda intr-un bloc de 4 etaje care are 3 ... (vezi toată discuția)
Nu avem asociatie de locatari victorpantea victorpantea Buna ziua, Locuiesc intr-un complex rezidential, si de 10 ani inca nu s-a constituit asociatie de locatari. Problema este ca dezvoltatorul inca detine ... (vezi toată discuția)