avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 693 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Divort
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Divort

Bună ziua!Sunt născută în Iași,dar m-am căsătorit în Brașov.Acum ,după 13 ani de căsătorie,vreau să divorțez.Întrebarea mea este dacă mă mut la Iași ,pot divorța de acolo?Avem și un copil de 11 ani.Copilul va rămâne la mine?Menționez că soțul mă amenință mereu că dacă îi iau copilul îmi va lua gâtul plus alte injurii și vorbe urâte.Sunt asistent medical si intretinerea copilului nu este o problema pentru mine.Ce aș putea face?
Cel mai recent răspuns: Avocat Tabrea Alexandru , Avocat 12:55, 1 Iulie 2020
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Competenta solutionarii desfacerii casatoriei revine instantei din Brasov, imdiferent unde va mutati dvs.
De regula, reclamantul este cel care conduce proces asa ca ar fi indicat sa initiati dvs actiunea in instanta.
Divortul se poate pronunta indiferent daca sotul este de acord sau nu.
Contactati un avocat recomandat sau de pe forum pentru a discuta pe larg situatia deoarece subiectul este amplu si nu poate fi abordat pe forum intr-o propozitie.
Si faceti plangere pentru amenintari, poate solicitati si ordin de protectie daca il stiti violent sau ca ar pune amenintarea in practica.
În primul rând faceți o introspecție, este important să sustrageți faptelor un adevăr ferm și să luați decizia optimă pt dvs!
Apoi, dacă decizia de a divorța rămâne fermă, vă înarmați cu răbdare și mergeți la un avocat la o consulație juridică!
În linii mari, procedura divorțului coportă două faze, sau două coordonate dacă vreți să fiu mai plastic: cea scrisă și cea orală!
Dimensiunea scrisă presupune redactarea cererii de chemare în judecată, redactarea intâmpinării de către partea adversă și eventual a răspunsului la întâmpinare de dvs (de fapt de către reprezentantul dvs convențional)!