avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 761 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Desfintarea postului
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Desfintarea postului

Buna ziua,

Lucrez ca manager calitate in cadrul unei fabrici cu actionariat austriac.
Azi am fost concediat ca urmare a desfintarii postului, cu o perioada de preaviz de 20 de zile, in care voi fii platit, dar nu trebuie sa ma prezint la munca.

Va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarele intrebari:
- cat de legal este acest tip de concediere prin desfintarea postului, tinand cont ca aveam contract pe perioada nedeterminata? firma nu are nimic de pierdut daca desfinteaza posturi doar pentru a concedia angajatii? *azi au fost concediati 20 de oameni.
- este legal ca preavizul sa fie de doar 20 de zile, desi pentru posturi manageriale este stipulat in contract un preaviz de 45 de zile?
- daca intru in concediu medical in perioada previzului, se prelungeste aceasta perioda cu durata concediului medical?

Multumesc mult.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 13:30, 8 Iulie 2020
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
1. Legalitatea deciziei o stabileste instanta in urma contestarii deciziei de concediere.

2. Persoanele concediate in temeiul art. 65 C.mun. beneficiaza de dreptul la un preaviz ce nu poate fi mai mic de 20 de zile lucratoare.

In contractul dvs de munca care este termenul de preaviz mentionat in cazul concedierii?

3. Daca intrati in concediu medical in perioada previzului, atunci acesta se prelungeste cu durata concediului medical
Multumesc pentru raspunsuri.

O ultima intrebare. In cazul unei astfel de concedieri ar trebui sa primesc salarii compensatori? daca da, si nu mi s-au oferit, cui ar trebui sa ma adresez?

Multumesc inca odata.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util