avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1505 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Buna ziua, As dori sa stiu cum se calculeaza ,sau mai ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Buna ziua, As dori sa stiu cum se calculeaza ,sau mai exact cine ...

Buna ziua,
As dori sa stiu cum se calculeaza ,sau mai exact cine plateste serviciile de salubritate in urmatoarea situatie:
locuiesc intr-o comuna de cativa ani,de cand ne-am construit un imobil.Ne-am mutat in acest imobil,treptat,adica se construia la aceasta casa si mai intai a venit sotul si a locuit aici,apoi m-am mutat si eu cand am gasit un nou job ,ca sa nu fac naveta.Initial am lucuit in Bucuresti, intr-un apartament ,pe care nu am vrut sa-l inchiriem si a ramas nelocuit.Mai trecem pe la apartament uneori,pt.o igienizare sau sa verificam daca totul este ok.
De cand ne-am mutat la tara,noi platim toate cheltuielile de intretinere la acest apartament ,pentru o persoana.
In nota de calcul lunara,este normal sa mi se adauge si cheltuieli pentru salubritate pentru o persoana,desi apartamentul este liber???
Am incercat sa discut cu administratorul imobilului ,dar spune ca acestea sunt regulile in aceasta asociatie de proprietari.
In cealalata parte ,in comuna,reprezentantii firmei de salubritate,imi fac observatie ca platesc salubritatea pentru o singura persoana,desi se colecteaza la adresa mea pentru doua persoane si ca sa imi adaug la contract inca o persoana.
Eu le-am explicat ca cei de la apartamentul din Bucuresti ,ma taxeaza in fiecare luna pentru salubritate,desi ei nu colecteaza nimic de la apartamentul meu.
Cum este corect,sau care este legea in aceasta situatie?



Cel mai recent răspuns: Ionut.ion , utilizator 14:33, 21 Iulie 2020
Buna ziua
Art. 82 din legea 196/2018
(1) Cheltuielile repartizate proportional cu numarul de persoane reprezinta
cheltuielile asociatiei pentru asigurarea serviciilor de utilitati publice de care
beneficiaza persoanele care locuiesc sau desfasoara activitati in mod curent in
condominiu si care nu pot fi individualizate pe fiecare unitate de proprietate
individuala in parte pe baza unor dispozitive de masurare/inregistrare, fie datorita
naturii si caracteristicilor anumitor servicii, fie din lipsa dispozitivelor de
masurare/inregistrare.
(2) Cheltuielile repartizate dupa numarul de persoane reprezinta cheltuielile
asociatiei pentru: apa rece, calda si canalizare; combustibil pentru prepararea apei
calde de consum; energia electrica utilizata pentru functionarea instalatiilor comune,
inclusiv a ascensoarelor; colectarea deseurilor menajere, vidanjare.
(3) Modul de repartizare a cheltuielilor prevazute la alin. (1) se stabileste printr-un
regulament aprobat de comitetul executiv al asociatiei de proprietari.
(4) Comitetul executiv stabileste cotele de participare pe persoana la cheltuielile
aferente persoanelor cu domiciliul in cladire.
(5) Daca adunarea generala a asociatiei de proprietari hotaraste in acest sens,
comitetul executiv stabileste cotele de participare pe persoana la cheltuielile aferente
persoanelor care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe luna, si stabileste perioada
pentru care proprietarii, respectiv chiriasii, au dreptul de a solicita, in scris, scutirea
de la plata cheltuielilor pe persoana si care trebuie sa fie de cel putin 15 zile pe luna,
conform hotararii adunarii generale.

Si cum ati declarat ca locuieste o persoana acolo.. se aplica si dvs.

De ce nu notificati In scris presedintele ca nu mai locuieste nimeni acolo si o sa platiti doar cheltuielile in functie de cota parte indiviza?
Adica cele de mai jos
ART. 85
Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei
cu privire la proprietatea comuna, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrari de
intretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta
energetica, modernizare la partile de constructii si instalatii aflate in/si pe proprietatea
comuna, astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de
asociere: subsolul; conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa,
canalizare, incalzire, energie electrica; echipamente de echilibrare hidraulica a
instalatiilor; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; interfonul -
partea de instalatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul;
tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele;
acoperisul si altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere;
personalul angajat sau contractat al asociatiei: salarii sau remuneratii pentru
administrator, contabil, instalator, electrician, portar, ingrijitor, personalul care
asigura curatenia etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari ori
persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si cenzorului/comisiei
de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polite de asigurari; cheltuieli cu
produse si accesorii pentru curatenie, alte servicii administrative catre proprietatea
comuna.

Asa puteti declara unde locuiti acum si a doua persoana pentru colectarea gunoiului menajer.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna ziua, conform legii 196/2018, cum se repartizeaza cheltuielile ... Popval Popval Buna ziua, Conform Legii 196/2018, cum se repartizeaza cheltuielile referitoare la comisioanele bancare si a consumabilelor (ex: plafoniere, becuri , ... (vezi toată discuția)
Pe scurt. o persoana ce a locuit singura in apartament, este ... viorel2001249 viorel2001249 Pe scurt. O persoana ce a locuit singura in apartament, este scoasa de la intretinere, internata la un azil. In continuare, administratorul imobilului ... (vezi toată discuția)
Cum se plateste vidanjarea Fulg Fulg Cum se plateste vidanjarea, la nr de persoane sau la cota indiviza? (vezi toată discuția)