Doresc sa infiintez un PFA dar am 0 cunostinte pe aceasta parte. Dupa multe cercetari - la care am gasit ceva raspunsuri, au ramas totusi doua si poate ma ajutati voi.
1) Sa presupune ca ti-ai facut PFA - si trebuie sa comanzi marfa care sa o vinzi - de unde trebuie luati acei bani? Ma gandesc ca nu pot baga bani in firma ca persoana fizica? Ma refer la primii bani ca sa pornesti afacerea?
2) Sa presupunem ca am un contract cu un contabil - cum e si normal - daca eu in primele 2 luni nu fac vanzari - cum pot plati acel contabil - pentru ca din bani de pe persoana fizica nu pot.....
Scuzati-mi naivitatea insa am nevoie de aceste raspunsuri.
La inceputul activitatii, adica pentru cheltuielile de dotare cu ce e necesar a spatiului de vanzare al unui magazin fizic si cu achizitia de marfa, ca persoana fizica imprumutati pfa-ul cu o suma de bani prin completarea unei file dispozitie de incasare pe care o veti trece si in registrul jurnal de incasari si plati. Apoi faceti cumpararea cu factura pe pfa.
Apoi dupa o perioada de cateva luni dupa ce incepeti sa inregistrati venituri incasate, veti putea sa va retrageti acesti bani completand o fila dispozitie de plata pe care o veti trece si in registrul jurnal de incasari si plati.
Pentru un pfa nu e necesar sa colaborati cu un contabil. Evidenta contabila e mult mai usoara si o sa va descurcati sa o tineti personal. Aveti de completat zilnic (atunci cand aveti incasari au plati pe pfa) in registrul jurnal de incasari si plati, sa completati un registru inventar (daca e cazul in timpul anului) si obligatoriu la final de an, registrul de evidenta fiscala odata pe an si declaratia unica anuala.
Contabilitate pfa
alina240
Am o nelamurire legata de registrul de incasari si plati.Am infiintat de curand PFA-ul si inca nu am avut incasari. Am in schimb cateva cheltuieli facute din ... (vezi toată discuția)