avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 725 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Asiguratorul RCA refuza sa plateasca factura ...
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Asiguratorul RCA refuza sa plateasca factura reprezentanta auto

Buna ziua, am si eu o povestioara foarte interesanta. Pe 8 martie am un accident auto, vine politia, celalalt este considerat vinovat si de aici incepe distractia. Asigurare la cel mai ieftin asigurator, stiti care, firma originara din Bulgaria. Fac constatare la ei, dupa care duc masina in reprezentanta pentru reconstatre intrucat este vorba de un Audi Q5 cu doar 4000km, practic masina e noua. Le trimit devizul, aproximativ 90.000 lei si ei vin cu propu erea sa o fac eu in regie proprie cu 44.000. Eu le spun dupa niste calcule ca ar fi ok in jur de 70.000 iar ei refuza, iar eu ii instiintez ca voi lasa in cazul asta masina la REPREZENTANTA pentru reparatie. Ei spun ok, cum doriti dumneavoastra. Derulam inainte, ma duc ridic factura de la REPREZENTANTA, fac o cerere de despagubire la asigurator si le las facturile, cea de la REPREZENTANTA si de la firma de tractare. Dupa nenumarate telefoane primesc acasa o propunere de despagubire de 68.000 lei catre REPREZENTANTA, in care mi se aduce la cunostinta ca factura nu reflecta costuri reale conform preturilor din REPREZENTANTELE PRODUCATORULUI AUTO :)))). Bineinteles ca sun asiguratorulul din nou si o doamna nef.... imi inchide telefonul in nas politicos sa zicem. Bineinteles ca exista o plangere catre ASF deja. Intre timp eu primesc banii pe factura tractarii dar cand sun din nou asiguratorul aflu ca nu s-a platit catre service nimic si tin sa precizez ca nu mi-am dat nici un acord referitor la propunerea lor. Ce pot sa mai fac acum? Ma omoara psihic situatia asta in care nu sunt din dorinta mea, fiind privat de bunul meu doar din rea voi ta asiguratorului care avum vrea sa plateasca cat ii propusesem eu initial in aprilie. Eu nu stiu ce management au aceste firme de asigurari, dar pierd bani din cauza angajati”lor, pentru ca stiu ca mai devreme sau mai tarziu vor fi obligati sa plateasca.
Cel mai recent răspuns: Laszlo Bicsak , Alte profesii 15:17, 31 Iulie 2020
~ Conținut șters la cerere ~
Asiguratorul este obligat să vă despăgubească cu valoarea devizului de reparație întocmit avându-se la bază prețurile pieselor, materialelor și manoperei folosite în respectiva unitate de reparație, inclusiv reprezentanța producătorului autoturimului. În caz de nereușită apelați la instanța de judecată.
ing. Ioan Ciobanu
Buna ziua, problema este ca masina este deja reparata, reprezentanta nu imi da autovehiculul pana nu se plateste factura, iar eu nu am de unde sa platesc 89.000 ron pentru reparatie, asa ca sunt la mana asiguratorului.

Ioan Ciobanu a scris:

Asiguratorul este obligat să vă despăgubească cu valoarea devizului de reparație întocmit avându-se la bază prețurile pieselor, materialelor și manoperei folosite în respectiva unitate de reparație, inclusiv reprezentanța producătorului autoturimului. În caz de nereușită apelați la instanța de judecată.
ing. Ioan Ciobanu

1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Service-urile auto pot reține mașinile clienților lor doar în anumite condiții, stabilite clar de lege. În lipsa îndeplinirii condițiilor, orice reținere a bunului personal al clientului nu este legală. Noul Cod Civil prevede la articolele 2495-2499 în ce condiții poate beneficia creditorul de „dreptul de retenție“ asupra unui bun. Totuși, pentru a se aplica dreptul de retenție asupra unui bun al unei persoane, acel drept trebuie să fie asumat de persoana proprietară a bunului printr-un act încheiat cu service-ul. „Condiția de operare a dreptului de retenție este să existe cumulativ încheiat un contract de service între societate și client și în conținutul contractului să existe inserată clauza de retenție. Doar în aceste condiții operează dreptul de retenție. Dacă nu este semnat un contract de service sau nu există clauză contractuală în acest sens, atunci nu există drept de retenție. De asemenea, trebuie să existe comandă de service semnată și asumată de client. Dacă nu e semnată de client comanda de service și nu există contract cu clauză de retenție, atunci nu i se poate reține mașina de către acel service“.

doarunom13 a scris:

Buna ziua, problema este ca masina este deja reparata, reprezentanta nu imi da autovehiculul pana nu se plateste factura, iar eu nu am de unde sa platesc 89.000 ron pentru reparatie, asa ca sunt la mana asiguratorului.

Ioan Ciobanu a scris:

Asiguratorul este obligat să vă despăgubească cu valoarea devizului de reparație întocmit avându-se la bază prețurile pieselor, materialelor și manoperei folosite în respectiva unitate de reparație, inclusiv reprezentanța producătorului autoturimului. În caz de nereușită apelați la instanța de judecată.
ing. Ioan Ciobanu



~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ce se poate face dacă mecanicul auto cere, la final, mult mai mulți bani decât a spus la început și nu eliberează document justificativ al prețului? R. Diana R. Diana Buna seara, o mică curiozitate. In cazul in care îți repari mașina la un service și la final mecanicul îți spune costul lucrării și este o suna enorma ... (vezi toată discuția)
Clauza de retentie in contract corstef corstef eu ca si locator pot introduce in contractul de inchiriere un drept de retentie asupra unui bun al locatarului? Cand spun \"bun\" ma refer la orice bun ce ... (vezi toată discuția)
Dosar de daune -cat dureaza? iojamaria iojamaria As dori sa stiu in cat timp este obligata firma de asigurare sa emita acceptul de plata , pentru un dosar de daune materiale ca urmare a unui accident auto. ... (vezi toată discuția)