Cat timp trebuie pastrate intr-o societate documente fiscale si salariale(facturi , chitante, declaratii vamale, NIR-uri, state de plata, etc)?
Mi-ati putea identifica actul normativ in care se stipuleaza aceste informatii?
Multumesc!
Legea contabilitatii 82/1991:
Art. 25
(1) Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art.1 timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) se pot stabili, in mod justificat, prin ordin al ministrului economiei si finantelor, registrele de contabilitate si documentele justificative care se pastreaza timp de 5 ani.
Art 35
(3) Situatiile financiare anuale se pastreaza timp de 10 ani.
(4) In caz de incetare a activitatii persoanelor prevazute la art. 1, situatiile financiare anuale, precum si registrele si celelalte documente la care se refera art. 25 se predau la arhivele statului, in conformitate cu prevederile legale in materie.
OMFP 3512 /2008 prevede in ANEXA nr. 4: DOCUMENTELE FINANCIAR- CONTABILE care se păstrează timp de 5 ani, cu începere de la data încheierii exerciţiului financiar în cursul căruia au fost întocmite, în arhiva persoanelor prevăzute la art. 1 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată
1. Notă de recepţie şi constatare de diferenţe 14-3-1A
2. Bon de primire în consignaţie 14-3-2
3. Bon de predare, transfer, restituire 14-3-3A
4. Bon de consum 14-3-4A
5. - Bon de consum (colectiv) 14-3-4/aA
6. - Fişă limită de consum 14-3-4/bA
7. Dispoziţie de livrare 14-3-5A
8. Fişă de magazie 14-3-8
9. - Fişă de magazie (cu două unităţi de măsură) 14-3-8/a
10. Listă de inventariere 14-3-12
11. - Listă de inventariere 14-3-12/b
12. - Listă de inventariere (pentru gestiuni global-valorice) 14-3-12/a
13. Chitanţă 14-4-1
14. - Chitanţă pentru operaţiuni în valută 14-4-1/a
15. Dispoziţie de plată/încasare către casierie 14-4-4
16. Decont pentru operaţiuni în participaţie 14-4-14
17. Ordin de deplasare (delegaţie) 14-5-4
18. - Ordin de deplasare (delegaţie) în străinătate (transporturi internaţionale) 14-5-4/a
19. Decont de cheltuieli (pentru deplasări externe) 14-5-5
20. - Decont de cheltuieli valutare (transporturi internaţionale) 14-5-5/a
21. Notă de debitare-creditare 14-6-1A
22. Extras de cont 14-6-3
23. Borderou de primire a obiectelor în consignaţie 14-6-14
24. Borderou de ieşire a obiectelor în consignaţie 14-6-15
25. Jurnal privind operaţiuni diverse (pentru conturi sintetice) 14-6-17
26. Fişă de cont pentru operaţiuni diverse 14-6-22
27. - Fişă de cont pentru operaţiuni diverse (în valută şi în lei) 14-6-22/a
28. Document cumulativ 14-6-24
29. - Document cumulativ 14-6-24/b
30. Decizie de imputare 14-8-2
31. - Angajament de plată 14-8-2/a
Documente
anarhy2004
am si eu o intrebare?
am o firma unde incasez cash si cu cardul
am o intrebare de ce documente am nevoie la sediul firma
adica registru casa , nir, ... (vezi toată discuția)