Buna ziua,
1.Salariile sunt votate de Adunarea generala, adica de TOTI proprietarii ( sau cel putin de cei ce participa la acea A.G,), nu de Comitet si presedinte.
2 Puteti sesiza aceste aspecte distribuitorului si, daca constata ca acele detectoare nu sunt omologate si montate bine s-ar putea sa ramaneti fara gaz pana la remedierea problemei.
Si asa puteti chema in instanta conducerea asociatiei ( nominal, fiecare membru al ei) pentru nerespectarea legislatiei si disconfortul creat.
3. Teoretic... presedintele are cateva acte de semnat... Poate imputernici cun membru al comitetului sa semneze in locul dumnealui dar nu pentru doi ani...
4. Legea 196/2018 va permite sa angajati un expert pentru a face un audit asupra actelor asociatiei.
Sfatul meu este sa discutati cu un avocat si sa mergeti in instanta, nu cred ca o sa rezolvati ceva cu cererile formulate conform legii sau cu plangerea la primarie-compartimentul specializat.
Sau, mai bine, incepeti prin a citi legea 196/2018, urmati pasii stabiliti acolo pentru a putea intra in posesia actelor de la asociatie ( cerere scrisa catre presedinte, contestare lista plata intretinere-daca considerati ca nu au facut calculele bine, plangere catre primarie, compartiment specializat, etc.) si apoi, daca nu raspunde asociatiea si nu va ajuta nici primaria, discutati cu un avocat si mergeti in instanta.
Sau... daca sunteti mai multi proprietari ( cel putin 20% din toti) carora nu le convine prestatia actualei conducerii, puteti organiza o A.G. si schimba noua conducere.
Dupa schimbare, noua conducere poate cere un audit asupra activitatii vechii conducerii si, daca constata nereguli ce se pot remedia amiabil, poate chema vechea conducere in instanta pentru recuperarea prejudiciului.
Este de preferabil ca acest demers sa fie supravegheat de un avocat, sa nu stricati eventuale probe sau sa nu respectari prevederile legale...
1-Toate problemele sesizate de dv,concret sunt generate de catre dezinteresul proprietarilor de a se implica concret in activitatea asociatiei de proprietari
Atat echipa manageriala cat si indemnizatiile repreentantilor asociatiei de proprietari,sunt dispuse de catre adunarea generala
Proprietarii daca sunt responsabili pot constata neajunsuri in activitatea reprezentantilor asociatiei,pot convoca adunare generala unde sa discute punctual fiecare problema si in final sa dispuna ceea ce apreciaza mai bine
Atat timp cat proprietarii sunt delasatori,nu se implica ,ulterior vor exista discutii,si nemultumiri
2-Interventia asupra instalatiilor de furnizare utilitati,legal poate fi realizata numai de catre operatori economici acreditati
Daca aveti certitudinea ca instalarea senzorilor de gaz a fost executata de operator economic neautorizat sesizati oficial distribuitorul local de gaze
3-Daca reprezentantul legal al asociatieid e proprietrai in fapt se afla in imposibilitatea de a exercita atributii in numele si beneficiul asociatiei de proprietari,daca este plecat din tara -legal acesta nu poate fi retribuit pentru o activitate pe care nu o presteaza
Sesizati oficial serviciul specializat din primaria teritoriala
4-Pentru expertiza finaciar contabila exista mai multe variante
Legiuitorul a prevazut obligatia in sarcina serviciului specailizat din primarie sa exercite control asupra activitatii asociatiilor de proprietari
Inspectorii din cadrul serviciilor de sprijinire si indrumare asociatii de proprietari de regula,se implica in verificare probleme legate strict de respectarea si aplicarea disp L nr 196/2018 neavand pregatirea de specailitate financiar contabila
Dv puteti solicita audit ,initial direct la cenzorul asociatieid e proprietari
Totodata,daca nu aveti certitudinea asupra profesionalismului cenzorului asociatiei de proprietari,puteti contracta in nume propriu executarea de expertizxa financiar contabila cu persoana autorizata CECCAR cu care puteti negocia perioada de verificat,obiectivele expertizei cat si costurile aferente