avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 808 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Stomatolog înființare pfa/pfi, contract de colaborare
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Stomatolog înființare pfa/pfi, contract de colaborare

Bună ziua!
Sunt medic stomatolog proaspăt absolvent și doresc să realizez un contract de colaborare cu un cabinet, însă pentru acest lucru trebuie să îmi înființez pfa/pfi. Am fost purtat prin multe locuri și nu am rezolvat nimic, deoarece mi s-a spus la cabinet că mai intâi trebuie să înființez pfa/pfi și abia mai apoi să realizăm contractul de colaborare. Pe de altă parte, la colegiul medicilor mi s-a spus că mai întâi e nevoie de contractul cu cabinetul, pe baza căruia să îmi justific deschiderea unui pfa/pfi. Am găsit informații despre actele necesare, dar nimic despre contractul de colaborare. Cum se procedează, mai exact?
Mulțumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: CABINET DE AVOCAT "STOICA IOANA" , Avocat 16:10, 29 Septembrie 2020
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,
Contractul de colaborare (prestari servicii) se incheie dupa ce deveniti PFI, adica sunteti inregistrat fiscal. Intai trebuie sa fiti membru CMR (care va elibereaza o adeverinta / un certificat in acest sens), apoi va trebuie un sediu profesional (contract de comodat sau de inchiriere) si apoi se depun aceste acte in copie la ANAF impreuna cu formularul de inregistrare fiscala si declaratia pentru venitul estimat. Ulterior, ANAF elibereaza certificatul de inregistrare fiscala si atunci puteti semna contractul de colaborare.
Am inteles. Multumesc mult!

Lorena Chirila a scris:

Buna ziua,