Intentionez sa accesez un credit pentru achizitionarea unui autoturism. Am un PFA pe norma de venit unde tin eu contabilitatea in partida simpla prin RJIP, Jurnalul de Cumparari, Jurnalul de Vanzari, Reg. Evidenta Fiscala si Reg. Inventar.
Imi puteti spune va rog care sunt pasii ce documente si inregistrari trebuie facute (si unde) atunci cand se face achizitia? De asemenea, ce inregistrari (si documente daca exista) trebuie facute atunci cand se plateste rata lunara?
As apela la o contabila daca as trece in sistem real ca sa deduc cheltuieli dar momentan nu sunt interesat de deduceri asa ca incerc sa imi tin singur contabilitatea in continuare.
Deci inregistrez pur si simplu ca orice alta cheltuiala/incasare?
Nu se faca fisa de mijloc fix si inventariere pentru autoturism? (Nu am facut niciodata aceste 2 lucruri, de aceea intreb)
In RJIP treceti intreaga suma platita, dar este deductibila numai cheltuiala cu amortizarea. Pentru aceasta, asa cum ati spus veti face o fisa a mijlocului fix.