Buna ziua, am o intrebare legata de starea de urgenta si zilele de concediu. Am 14 zile de concediu din care 5 s au scazut in starea de urgenta, iar angajatorul meu nu vrea sa mi le acorde pe cele ramase. In aceasta situatie sunt si toti colegii mei, noi lucrand la un srl cu peste 1000 de angajati. Ce pot face in acest sens? Va multumesc anticipat
Neacordarea zilelor de CO salariului poate face obiectul unei sesizari la ITM-ul in raza caruia acel angajator isi are sediul social.
Incalcarea dreptului la concediu de odihna anual si neacordarea acestuia poate atrage si raspunderea patrimoniala a angajatorului in conditiile art. 253 alin. (1) din Codul muncii, potrivit caruia angajatorul este obligat, in temeiul normelor si principiilor raspunderii civile contractuale, sa il despagubeasca pe salariat in situatia in care acesta a suferit un prejudiciu material sau moral din culpa angajatorului in timpul indeplinirii obligatiilor de serviciu sau in legatura cu serviciul.