avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 879 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Probleme CASCO ASTRA
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Probleme CASCO ASTRA

In septembrie 2009 am constatat ca autovehiculul pe care il utilizez in urma unui contract de leasing prezenta avarii ca urmare a unei tentative de furt. In consecinta, m-am prezentat la politie unde s-au facut observatiile necesare intr-o asemenea situatie si de unde mi-a fost eliberata o adresa catre Societarea de Asigurari ASTRA-UNIQA, societate la care autoturismul este asigurat CASCO prin intermediul unei firme de brokeraj (contract de brokeraj).

Cu adresa respectiva m-am deplasat la sediul Societatii ASTRA-UNIQA din Bucuresti, str. I. Slatineanu nr.12, unde mi s-a intocmit un dosar pentru recuperarea costurilor de reparatie ale autovehiculului, eliberandu-mi-se cu acea ocazie si o nota de constatare a avariilor pentru service.

Dupa realizarea reparatiilor, am depus in noiembrie la Societatea ASTRA cererea de despagubire insotita de factura fiscala pentru contravalorea pieselor schimbate si a manoperei efectuate, factura pe care am achitat-o personal (ASTRA neavand decontare directa cu service-ul autorizat pentru marca FIAT), urmand ca in termen de 21 de zile sa mi se vireze banii avansati intr-un cont.

Dat fiind faptul ca nici dupa o luna nu mi-a fost returnata suma respectiva, m-am deplasat la ASTRA-UNIQA unde am fost instiintat verbal ca societatea respectiva refuza plata, motivul fiind acela ca in adresa politiei este specificat ca nu am dorit sa depun plangere penala pentru savarsirea infractiunii de distrugere si, in consecinta, asiguratorul nu isi poate exercita dreptul de regres.

Mentionez ca din momentul intocmirii dosarului si pana azi, cand m-am deplasat la sediul societatii de asigurare, nu am obtinut un raspuns in scris de la asigurator cu privire la motivul pentru care nu pot fi despagubit pe baza politei CASCO.

In tot acest timp, firma de brokeraj nu mi-a fost de ajutor in rezolvarea situatiei, desi am apelat cu incredere la aceasta.

In aceasta situatie ce mai pot face pentru a-mi recupera banii de la ASTRA-UNIQA?
Cel mai recent răspuns: driverx , utilizator 10:46, 23 Decembrie 2009
Aveti obligatia sa conservati dreptul de regres al societatii de asigurare impotriva vinovatului. Incalcarea acestei obligatii atrage respingerea dosarului.
Brokerul de asigurare are obligatia sa va asiste, dar nu cred ca la Politie, atunci cand ati fost intrebat daca depuneti plangere, l-ati consultat pe broker. A fost decizia Dvs. sa renuntati (v-ati gandit probabil ca oricum sunteti asigurat si va recuperati c/val reparatiei).
Toate partile implicate trebuie sa dea dovada de buna credinta.

Incercati acum sa depuneti plangere, avand in vedere ca ati fost la Politie imediat dupa incident.

Succes!
Am fost si la Politie iar. Ei sustin ca nu sunt singurul caz in care nu s-a cerut plangere penala pt CASCO si ei nu ar avea de ce sa invoce dreptul de regres pentru ca se pot constitui parte civila in instanta pentru recuperarea pagubei daca se gaseste autorul. Cazul este inca deschis. Nu imi mai accepta plangerea penala pentru ca a trecut prea mult timp.
Asa cum ASTRA invoca rea vointa din partea mea, eu cum pot numi faptul ca timp de 2 luni nu m-au informat de problema? Inspectorul imi putea zice de cand a vazut adeverinta de la politie!!!
Cautati un avocat care sa va accepte cazul pe baza unui "comision de succes". In SUA cuantumul e de cca 30%.

Bafta!
Contractele de asigurare au suficiente clauze defavorabile pe care asiguratul nu le citeste niciodata, nici atunci cand are dauna. Din pacate, nedepunerea plangerii e un astfel de caz, fiind o clauza care exclude obligatia asiguratorului de a plati in caz de producere a unei daune.
Va trebuie un avocat bun care sa demonteze acea clauza si sa gaseasca alte dispozitii legale care i-ar permite asiguratorului sa isi exercite regresul ( si exista).
Dvs. veti hotari daca merita efortul si cheltuielile aferente, raportat la contravaloarea reparatiei achitate.
Ultima modificare: Miercuri, 23 Decembrie 2009
Doinita Stingaciu, Avocat
fplopeanu a scris:

Toate partile implicate trebuie sa dea dovada de buna credinta.


Eu nu pot numi buna credinta faptul ca asiguratul nu a fost anuntat ca nu poate fi despagubit in termen de doua luni(termenul in care se poate depune plangerea penala).
Buna credinta ar fi insemnat ca asiguratul sa fie anuntat imediat ce se intocmea dosarul despre faptul ca fara plangere penala nu poate fi despagubit, nu sa se astepte trecerea termenului legal pentru depunerea acestei plangeri.
Probabil stateau ca pe ace cei de la asigurari, numarau zilele si se rugau ca nu cumva pagubitul sa citeasca contractul si sa depuna plangere penala... Citind despre practicile celor de la Astra, nici nu m-ar mira sa fie asa...
Mie mi se pare ca avem de a face cu o practica comerciala agresiva, in sensul dat de legea 363/2007, drept pentru care recomand si o plangere scrisa catre ANPC.


Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor
SECTIUNEA a 2-a
Practici comerciale agresive

Art. 8. – O practica comerciala este considerata agresiva daca, in contextul prezentarii situatiei de fapt si tinand cont de toate caracteristicile si circumstantele, limiteaza sau este susceptibila sa limiteze in mod semnificativ libertatea de alegere sau comportamentul consumatorului mediu cu privire la produs, prin hartuire, constrangere, inclusiv prin utilizarea fortei fizice sau prin influenta nejustificata si, prin urmare, determina sau este susceptibila sa determine consumatorul sa ia o decizie de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat-o.

ANEXA Nr. 1 PRACTICI COMERCIALE considerate incorecte in orice situatie
Practici comerciale agresive
4. Solicitarea de la un consumator care doreste sa execute o polita de asigurare de a aduce documente care nu pot fi considerate in mod rezonabil relevante, pentru a stabili daca pretentia este valida, sau lipsa sistematica a raspunsului la corespondenta pertinenta, cu scopul de a determina un consumator sa renunte la exercitarea drepturilor sale contractuale.
Ultima modificare: Miercuri, 23 Decembrie 2009
driverx, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

[editat] - nici un semn - nimeni nu zice nimic - [editat] doinageorgescu doinageorgescu Buna ziua, In data de 16.10.2013, am fost implicata intr-un accident rutier la trecerea de cale ferată, fiind parte PAGUBITA! Accidentul sa produs in jurul ... (vezi toată discuția)
Uniqa nu imi achita reparatia gina89 gina89 buna seara, am CASCO la UNIQA. am deschis dosar de daune si mi-am dus masina in service, la Midocar. Cei de la Midocar au facut reconstatare Midocar acceptul ... (vezi toată discuția)