Bună ziua! Înainte de starea de urgență, am cumpărat 8 bilete la o piesă de teatru care era programată inițial în martie 2020. Aceasta a fost amânată pentru data de 01.10.2020 (astăzi), iar acum am primit mail cum că și de această dată a fost amânată pentru ianuarie 2021.
Problema este că vom fi în imposibilitatea fizică de a ajunge la orice eveniment pe tot parcursul anului 2021 (vom fi plecați din țară).
Cerând restituirea banilor, site-ul de pe care am făcut achiziționarea spune că nu ține de ei, ci de organizatorul în sine, care la rândul lui spune că nu ne poate restitui banii, mizând pe ordonanța de urgență 70, articolul 32.
Lecturând această ordonanță, am văzut că scrie în felul următor:
în cazul reprogramării evenimentului sau festivalului, participantul la eveniment sau festival va putea folosi biletul de acces achiziționat, beneficiind de toate drepturile conferite de biletul de acces la data reprogramării evenimentului sau festivalului. Data reprogramării evenimentului sau festivalului nu poate depăși data de 30 septembrie 2021.
b) în cazul anulării evenimentului sau festivalului sau în cazul imposibilității folosirii biletului de acces la data reprogramării evenimentului sau festivalului, participantul la eveniment sau festival va primi din partea organizatorului un voucher pentru întreaga sumă plătită organizatorului, voucher ce va fi folosit pentru achiziționarea de produse sau servicii din gama oferită de către organizator, conform unui regulament detaliat comunicat de către organizator.
c) în cazul în care voucherul nu este folosit pentru achiziționarea de produse sau servicii până cel târziu la data de 30 septembrie 2021, organizatorul va rambursa toate sumele pe care le-a primit din partea consumatorului până la 31 decembrie 2021.(2) Organizatorul are obligativitatea de a oferi un termen de cel puțin 30 zile cumpărătorului de bilete pentru a opta între păstrarea valabilității biletului pentru evenimentul sau festivalul reprogramat sau transformarea lui în voucher cu valoare. După expirarea celor 30 de zile biletul devine automat valabil pentru ediția reprogramată a evenimentului sau festivalului.
Întrebarea mea este: suntem în posibilitatea de a recupera banii, sau îmi pot lua adio de la ei? Nu este o sumă colosală (800 RON), dar sunt bani de care nu aș vrea să-mi bat joc..
Răspunsul se află în prevederile citate de dumneavoastră. Citiți mai atent :-).
Dacă sunteți în imposibilitatea folosirii biletului la data reprogramării, veți primi un voucher pentru suma achitată - faptul că sunteți fizic plecat din țară este un asemenea caz de imposibilitate.
Apoi, dacă nu veți folosi voucherul până cel târziu la 30.09.2021, atunci organizatorul are obligația de a vă rambursa suma.
Important este să răspundeți la anunțul privind reorganizarea evenimentului și să solicitați expres voucherul, dacă nu mai doriți biletele la teatru. Observați mențiunile de la alin. 2.
În această situație recomand să faceți un email organizatorului, să solicitați voucher pentru suma de 800 de lei, cu termen de valabilitate până la 30.09.2021 și vedeți atunci ce veți face. Să zicem că suma nu este pierdută cu temporar indisponibilizată. :-) Asta dacă nu mai intervine ceva între timp..
Chiar am citit cu atenție, însă știu talentul românului de a găsi un alt sens vizavi de ce este scris negru pe alb. De aceea am avut nevoie de o confirmare (din partea cuiva care se află în domeniu) că la asta face referire acest articol.
Mail-ul a fost trimis, aștept răspunsul organizatorului (favorabil, sper, fiindcă nu am chef de polemici). Toate bune!