avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 206 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Retro Music Festival, editia 2 teapa pentru toti care ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Retro Music Festival, editia 2 teapa pentru toti care au cumparat bilete...

Retro Music Festival, in 2019 prima editie au avut un succes rasunator... la Romexpo au fost in jur de 35000 de participanti. Entuziasmati, eu si sotia mea am cumparat in ianuarie 2020 doua bilete VIP si teapa s-a numit pana la urma. Dar sa recapitulez:
Editia a doua, programata initial pentru 29-31 mai 2020 a fost amanata de mai multe ori.
Pe motiv de COVID reprogramata in 08-10 oct 2020, ulterior pentru 11-13 iunie 2021, apoi 24-26 iunie 2022.
Amanare “scurta” pe motiv ca “stai ca ne organizam” pentru 02-04 sept 2022. Intre timp intermediarul a tiparit alte bilete fara data pe ele, cu care a spus ca avem dreptul de participare la festivalul reprogramat.
Starea de alerta s-a incheiat in 8 martie 2022 si mai multe festivaluri similare au avut loc, fara probleme. Atunci organizatorul a iesit la interval cu motivul “un lineup pe masura numelui festivalului” pentru amanare pentru 02 septembrie 2023 (tot la Romexpo).
Intre timp, era din ce in ce mai clar ca lucrurile nu sunt in regula... gen site-ul festivalului si FB organizator fara update, fara raspunsuri la comentariile oamenilor.
Am incercat lamuriri pe email cu intermediarul pe care l-am contactat pe email si care in toata aceasta perioada de ani de zile a continuat sa vanda bilete pana in ultima clipa la acest festival.
Astfel, cand am intrebat in 23 feb 2023, intermediarul “m-a linistit” cu precizarea ca “Evenimentul este inca urcat pe site si va avea loc sâmbătă, 2 septembrie 2023. Pana in acest moment organizatorul nu a transmis ca s-ar anula ori modifica ceva la eveniment.[...]... momentan evenimentul este activ iar comanda dvs. e valabila pentru noua data.”
In 11 iulie 2023 i-am cerut intermediarului sa ia legatura cu organizatorul, sa spuna clar situatia. Raspuns: “[...]Vom contacta organizatorul si va vom tine la curent cu noutati despre eveniment.”
In 03 aug 2023 am insistat sa obtin un raspuns pentru ca sa stiu cum sa programam eu si sotia concediul de odihna etc... Intermediarul a spus ca va reveni cat de curand cu un comunicat, ceea ce nu s-a intamplat... a spus ca „momentan” nu are un raspuns din partea organizatorului si a dat copy/paste la ultimul mesaj din partea organizatorului, care dateaza 26 august 2022.
Deci dupa un an de zile eu aflu ca intermediarul nu a avut niciun alt mesaj din partea organizatorului. Din punctul meu de vedere, intermediarul a acoperit pana in ultima clipa disparitia organizatorului si a continuat sa vanda bilete in numele acestuia in ciuda faptului ca nu avea niciun fel de comunicare cu acesta.
In 05 sept 2023 am cerut banii inapoi de la intermediar, deoarece spectacolul nu a avut loc si nu exista nicio confirmare de alta amanare. Raspuns gen ca nu poate contacta organizatorul, dar imi ofera datele de contact ale acestuia (un email si numele firmei... un SRL cu datorii de sute de mii de lei, care a depus ultima situatie la ANAF in martie 2023... nu fac datele de identificare publice sa nu se cheme ca fac defaimare, GDPR etc).
Intre timp am rasfoit legislatia si am vazut ca in conformitate cu OUG 70/2020 Art. 32 al 1 lit. a) „Data reprogramării evenimentului sau festivalului nu poate depăși data de 30 septembrie 2021”. In conformitate cu lit. b) organizatorul ar fi trebuit sa ofere voucher pentru alte produse sau servicii echivalente sumei primite, iar in cazul nefolosirii acestora pana la data de 30 sept 2021, conform cu lit. c) organizatorul ar fi trebuit sa ramburseze intreaga suma consumatorului pana cel tarziu la data de 31 decembrie 2021.
In situatia mea presupun ca sunt cel putin cateva mii de alti consumatori pagubiti care au cumparat bilete la acest festival si ne-am ales doar cu promisiuni si amanari.
Se poate face ceva? Organizatorul o sa spuna ca e un SRL... ca atare „raspundere limitata”... e falimentar... nu are bani sa restituie, pa la revedere. Intermediarul o sa spuna ca nu are nicio vina, ca a vandut biletele cu clauza ca organizatorul este raspunzator in totalitate etc
Incalcarea termenilor de restituire a sumelor conform OUG 70/2020 nu este ceva de care sa ma agat ca sa vad banii inapoi? Suma nu e mare... 438 lei... Merita nervii si deranjul cu tribunal si avocat sau ii pun cruce si imi vad de viata? Ce sanse am daca ma lupt in justitie sa recuperez banii? Intermediarul a luat comision tot din banii mei, nici pe astia nu am dreptul sa ii vad inapoi? Nu e logic sa pretind banii de la intermediar pentru ca acesta mi-a vandut biletele „de facto”?
Organizatorul probabil isi face vacanta pe vreo insula cu palmieri dupa ce a facut bani frumosi din miile de bilete vandute, pentru care nu a oferit nimic.
Ultima modificare: Marți, 16 Ianuarie 2024
ursulici, utilizator
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 15:45, 16 Ianuarie 2024
întrebarea e desigur retorica. răspunsul sper ca e mai la obiect: cred ca merita doar daca faceți acest lucru pentru a câștiga experiență.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Restituire bani bilete piesă de teatru Bachus20 Bachus20 Bună ziua! Înainte de starea de urgență, am cumpărat 8 bilete la o piesă de teatru care era programată inițial în martie 2020. Aceasta a fost ... (vezi toată discuția)
Returnarea banilor sub forma de voucher LauraG1974 LauraG1974 Deoarece s-a anulat turneul unei trupe care urma să aibă concert și în România, cei de la iaBilet.ro m-au anunțat că banii pe care i am platit pe bilet ... (vezi toată discuția)
Concert amanat/reprogramat, recuperare bani auser9911 auser9911 concert amanat/reprogramat Am cumparat online de pe platforma iabilet bilete la un concert de Craciun catre trebuia sa se tina pe data de ... (vezi toată discuția)