Mama a fost internata la camin din 3 septembrie 2017 pina pe 1 septembrie 2020, cind a decedat. Contractul de asistenta sociala a fost intocmit din 3 ale lunii septembrie si platile au fost facute intotdeauna inainte de data scadenta prin transfer bancar (online). Clauza din contract indica ca la neplata contractului in termen de 5 zile beneficiarul, contractul este resiliat de drept. Eu nu locuiesc in tara si am vrut sa evit orice complicatii cu privire la platile cu intirziere.
Ultima plata facuta la camin a fost pe data de 31 august pentru luna 3 septembrie - 3 octombrie. Mama a decedat pe 1 septembrie. Caminul de batrani refuza returnarea avansului de 3200 lei.
Am incercat o solutionare pe cale amiabila printr-o discutie cu reprezentantul caminului, fie prin email. Caminul are o interpretare diferita a clauzelor din contract, care de altfel, este foarte evaziv. Caminul este acreditat si pretinde ca contractul este intocmit conform standardelor de acreditare a caminelor.
Doresc sa stiu care sunt posibilitatile de solutionare prin mediere sau instanta in cazul unui litigiu cu un camin privat de batrani.
solicitati o consultatie unui avocat, trimiteti-i copia contractului spre studiu (si a altor documente, dupa caz) si veti obtine un punct de vedere coerent.
Nu exista o reglementare pt cămine de bătrâni,restaurante sau grădinițe particulare,important este contractul încheiat și clauzele acestuia.Consultati un avocat care după studiul contractului va va spune daca aveti sanse-,daca este necesară o sesizare la ANPC, care ar fi durata și costurile unui proces etc.Medierea în general și arătat limitele în România din mai multe motive dar și datorită faptului că exista o lipsa de teama față de lege și sancțiuni cat si o apetență pt litigii a concetățenilor noștri in general