Buna seara! Am o frizerie intreprindere individuala si de curand am mai deschis un punct de lucru. Eu imi tin singur contabilitatea. Intrebarea mea este: Ce se schimba acum ca am mai deschis un punct? Cum procedez cu raportul din casa de marcat? Le trimit la fel ca si la punctul principal, pe eguvernare? A doua intrebare este cand voi trimite declaratia unica la anul pentru anul acesta trebuie sa trimit cate o declaratie pentru fiecare punct prin SPV? Va multumesc!
Casa de marcat are un nr unic si deci veti trimite pt fiecare casa de marcat o declaratie A4200. Declaratia unica este pt CNP, deci veti depune doar una, cu veniturile din II (si daca aveti alte venituri ca persoana fizica: inchirieri, dividende). Declaratia unica nu este pt II, ci pt d-voastra, pt ca aveti venituri din activitati independente.
Si in completarea celor scrise mai sus, veti tine tot un singur registru jurnal de incasari si plati, un singur registru de evidenta fiscala pe toata intreprinderea individuala chiar daca aveti doua locuri in care va veti desfasura activitatea si deci o singura declaratie unica.
Pt ca asa se completeaza potrivit Ordinului nr. 170/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind contabilitatea în partidă simplă:
Registrul-jurnal de încasări și plăți este documentul contabil care servește la înregistrarea încasărilor și plăților aferente activității persoanelor care conduc evidența contabilă pe baza regulilor contabilității în partidă simplă.
Registrul-jurnal de încasări și plăți se întocmește într-un exemplar, înregistrarea operațiunilor pe baza documentelor justificative făcându-se distinct, pe fiecare operațiune de încasare/plată.
Puteti sa il completati intr-un excel: În condițiile conducerii evidenței contabile în partidă simplă cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operațiune economico- financiară se va înregistra în ordine cronologică, în funcție de data efectuării operațiunii de încasare/plată.
Acte contabile pfa
sorinnell
buna, mi-am deschis si eu un magazin mixt pe PFA neplatitor de TVA. Ati putea sa ma luminati si pe mine un pic? Am intrebat ce acte de evidenta contabila ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.