avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 443 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general O firma isi incepe activitatea din momentul in care se ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

O firma isi incepe activitatea din momentul in care se face prima angajare si se emit facturi ?

Buna ziua, revin cu cateva intrebari la care caut raspuns, precizez ca raspunsurile dvs. anterioare m-au ajutat foarte mult !

1) Dupa infiintarea unei firme, in cazul in care am cerut autorizarea pentru mai multe activitati este vreo problema daca ulterior nu desfasor toate acele activitati autorizate ci doar o parte din ele ?

2) Cand se considera ca o firma si-a inceput activitatea/ activitatile ? Din momentul in care se face prima angajare si se emit facturi ?

3) Se considera ca are activitate daca are angajati dar in luna respectiva nu a incheiat niciun contract ?

4) Daca firma a fost inmatriculata la RC dar isi incepe activitatea mai tarziu, in aceasta perioada in care nu are activitate administratorul ei nerenumerat poate face achizitii de masini, mijloace fixe, etc. ?

5) In cazul in care firma are mai multe activitati autorizate si mai multi angajati, dar pentru o activitate anume autorizata firma nu are un angajat specific acelei activitati, intrebarea este daca firma poate presta acel serviciu pentru care nu are angajat ?
In fisa postului a altui angajat se pot trece si atributii specifice acelei activitati ?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri si imi cer scuze daca am produs neclaritati.

Cel mai recent răspuns: Magda Staicu , Consultant fiscal 15:39, 27 Decembrie 2009
buna seara
1) nu, deloc ; e des intilnita aceasta modalitate in care se cere autorizarea pentru mai multe activitati, dar din acelea se obtin venituri doar din 2-3, sau chiar o activitate ; dpdv contabil , veti declara in formularul de bilant activitatea pentru care aveti codul unic de inregistrare , acela eliberat de registrul comertului
La fel si in declaratiile fiscale .
De asemenea, daca pe parcursul desfasurarii activitatii, veti obtine venituri mai mari dintr-o activitate , alta decit cea din certificat , nu va fi nici o problema ; singura conditie este ca acea activitate sa fie autorizata
2. Se considera ca o firma poate incepe sa aiba activitate din momentul in care registrul comertului elibereaza certificatul de inregistrare
3. Da, angajatii genereaza costuri insa ( salarii) ; pe alta parte , atentie la un aspect de natura fiscala : se considera ca o entitate are dreptul sa aiba cheltuieli in masura in care obtine venituri ;
4 Da , e normal ca pentru a se putea obtine venituri sa sa faca cheltuieli ( achizitii de active , consumabile, chirie sediu etc ) .
5. Nu stiu sa raspund 100 % precis ; stiu ca exista anumite activitati pentru care e necesara calificarea specifica , altfel nu pot fi efectuate
6. succes !:)
La punctul 2 cred ca mihai dorea sa stie care sunt conditiile in care firma este considerata fara activitate si poate depune in loc de bilant o declaratie de neactivitate.

Singurul indiciu despre ce inseamna "activitate" eu l-am gasit in Codul Fiscal:
Codul Fiscal - TITLUL I Dispozitii generale/CAP. III Definitii/ART. 7

Definiţii ale termenilor comuni
(1) În înţelesul prezentului cod, termenii şi expresiile de mai jos au următoarea semnificaţie:

1. activitate - orice activitate desfăşurată de către o persoană în scopul obţinerii de venit;


Interpretarea citatului de mai sus e dificila si depinde de cine o face. Eu as zice ca urmatoarele lucruri nu sunt facute in scopul obtinerii de venit:
- plata unui avocat
- plata unui contabil
- plati facute in vederea obtinerii de autorizari
- deschiderea unui cont bancar (si poate chiar obtinerea de venit din dobanda ???)

Pe de alta parte, indicatori clari de activitate sunt:
- angajati
- achizitionarea de imobilizari (aparatura, mobilier, utilaje, terenuri, etc)
- binenteles, facturi emise
Magda Staicu a scris:

buna seara

3. Da, angajatii genereaza costuri insa ( salarii) ; pe alta parte , atentie la un aspect de natura fiscala : se considera ca o entitate are dreptul sa aiba cheltuieli in masura in care obtine venituri ;



Multumesc pentru ambele raspunsuri!

Referitor la raspunsul intrebarii nr 3..sa luam un exemplu..

Intr-o luna microintreprinderea nu face deloc vanzare. In aceea luna are de platit chiria spatiului, doi angajati si cateva facturi (telefon, etc).

Din moment ce nu a avut nicio incasare, ce se intampla cu acesta cheltuieli? Pot fi suportate de catre asociuatul unic din surse proprii? In caz ca sunt platite de catre acesta dpdv contabil ele se pot trece la cheltuieli?

Sarbatori Fericite in continuare!
Ultima modificare: Duminică, 27 Decembrie 2009
mihai_pirjol, utilizator
in exemplul dat avem 3 aspecte :
1 cel al finantarii cheltuielilor , pentru care se poate face un contract de imprumut pe sume si termen nelimitat, functie de nevoile de lichididate ale firmei, prin care dvs ca asociat veti credita firma, urmind ca pe masura ce se obtin venituri respectivele sume sa fie restituite ; contractul de imprumut poate fi cu sau fara dobinda , si in acest fel veti avea acoperire pentru sumele pe care le puneti la dispozitia firmei pentru demararea afacerii
2 aspect de natura fiscala - chelt. de care vb se prezuma ca fiind aferente obtinerii de venituri, ca urmare ele sint admise a fi deductibile
3 aspect de natura contabila - legea contabilitatii obliga la inregistrarea cronologica si sistematica a documentelor justificative in contabilitate ; ca urmare , mai intii veti inregistra suma(sumele ) cu care creditati firma , iar apoi , plata furnizorilor, salariilor etc din acea suma , rezultind in balanta contabila la finele lunii in cont de creditori suma cu care ati creditat firma, pe cheltuieli , sumele considerate ca fiind cheltuieli etc

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Semnaturi autorizate pe bilant 2009 mariarom mariarom Salut, Am absolvit un curs de contabilitate autorizat si m-am angajat contabil cu studii medii la o firma. Intrebarea mea este : pot semna bilantul la ... (vezi toată discuția)
Asociatul unic si firma florens florens Buna seara. Sunt asociat unic la o firma pe care am inffintat-o si muncesc la ea si am venturi si cheltuieli , rog colegii in materie de legislatie contabila ... (vezi toată discuția)
Srl in perioada de suspendare bestb bestb Bun gasit dragilor! Voiam sa va rog sa ma ajutati cu cateva sfaturi. O srl vrea sa suspende activitatea pe o perioada de 3 ani incepand cu 01.01.2010. In ... (vezi toată discuția)