avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1022 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Buna ziua , Sunt împuternicită legal să am grijă ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Buna ziua , Sunt împuternicită legal să am grijă de un apartament ...

Buna ziua ,
Sunt împuternicită legal să am grijă de un apartament în București. Proprietara apartamentului a trebuit anul trecut în iunie în urma unui infarct să intre la un că minte bătrâni . Ideea era ca apartamentul să fie renovat și închiriat iar chiria să folosească la plata căminului. Eu nefiind din București lucrările de modernizare a apartamentului sau prelungit pe mai multe luni . Țin să menționez că în luna iunie în care doamna proprietară a apartamentului s-a mutat la cămin am scos-o prin notificare scrisă de la întreținere . Pe lunile iulie august și septembrie s-a ținut cont de notificarea mea pe când în lunile octombrie noiembrie și decembrie s-au pus la întreținere 1 persoană iar pe lunile ianuarie februarie martie și aprilie s-au pus la întreținere 2 persoane . Am luat legătura înscris cu președinta blocului în care am întrebat-o de ce numărul de persoane nu corespunde cu cel pe care eu l-am declarat în notificarea . Răspunsul iei a fost:
“În privința numărului de persoane prezente în apartament pe perioada renovării... Am folosit informații date de vecini, doamna responsabilă cu curățenia și propriile constatări .... “
După cum se vede femeia de servici are mai mult de spus decât cineva care este legal împuternicit de a avea grija de un ap .
Am încercat în continuare de a lua legătura cu Președinta blocului fără niciun rezultat, toate scrisorile și mailurile mele rămân ne răspunse.
Țin să precizez că în luna martie și aprilie unde a fost lock dawnul nu am fost în București. Având chiar adeverință medicală că am fost în carantină la domiciliu . Cu toate acestea la întreținere tot două persoane sunt trecute. Întrebarea mea este: Cum pot rezolva problema ? Datoriile la întreținere se măresc pe lună ce trece. Țin să precizez că pe toate lunile am plătit cota parte indiviza . În fiecare lună mi se mai adaugă și fond penalizare. Cum se calculează acest fond ?
Vă mulțumesc anticipat și aștept răspuns.
Cel mai recent răspuns: latka , utilizator 12:26, 17 Octombrie 2020
Problema nu e chiar usor de rezolvat, ati nimerit peste niste persoane obtuze, poate chiar rau-voitoare.

Legal, orice lista lunara de cheltuieli se conteste conform art. 28 din legea 196/2018 :
Articolul 28
(1)Proprietarii din condominiu au dreptul sa fie informati in legatura cu toate aspectele ce privesc activitatea asociatiei, sa solicite in scris si sa primeasca copii dupa orice document al acesteia. Proprietarii care solicita copii dupa documentele asociatiei de proprietari vor suporta costul de multiplicare a acestora.
(2)In vederea bunei informari a proprietarilor, asociatia de proprietari amplaseaza la loc vizibil un avizier la care sunt afisate documente, in conformitate cu prevederile prezentei legi.

(3)Proprietarii din condominii au dreptul sa primeasca explicatii cu privire la calculul cotei de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari si, dupa caz, sa o conteste in scris in termen de 10 zile de la afisarea listei de plata. Presedintele asociatiei de proprietari este obligat sa raspunda, in scris, la contestatie in termen de 10 zile de la primirea acesteia.

(4)In cazul in care presedintele sau administratorul nu ia toate masurile necesare in scopul facilitarii accesului proprietarilor la documentele contabile sau la orice alt document al asociatiei de proprietari, conform legii, proprietarii au dreptul de a notifica despre aceasta comitetul executiv si cenzorul/comisia de cenzori. In situatia nesolutionarii sau a solutionarii necorespunzatoare a solicitarilor notificate in termen de 10 zile de la depunerea acestora, proprietarii se pot adresa compartimentelor prevazute la art. 10.

Deci orice solicitare se face in scris. Chiar si pentru a cere lamuriri despre acele penalizari. Presupun ca ati platit lunar sumele de pe fiecare lista, chiar daca nu erau conform realitatii.

Daca nu reusiti sa comunicati cu presedintele de asociatie, va trebui sa va adresati instantei. Nu stiu daca va ajuta foarte mult sa va adresati, asa cum scrie la art. 28 alin 4 compartimentului specializat din primarie.

Asa incit, conform art. 29, s-ar putea sa fiti nevoita sa gasiti un avocat :
(3)Orice persoana sau orice proprietar care se considera vatamata/vatamat intr-un drept al sau din cauza neindeplinirii sau indeplinirii defectuoase a atributiilor de catre presedinte, membri ai comitetului executiv, cenzor/comisia de cenzori sau de catre administrator se poate adresa in scris compartimentelor prevazute la art. 10 sau, dupa caz, instantelor judecatoresti.

[ link extern ]
Nu am inteles asta: ''Țin să precizez că pe toate lunile am plătit cota parte indiviza . În fiecare lună mi se mai adaugă fond penalizare. Cum se calculează acest fond ?''
Daca aveti penalizare, inseamna ca aveti restante... Cum adica ati platit cota parte? Ati ales din lista rubrica unde scrie cheltuieli pe cota parte?
In lunile in care mi sau pus 2 persoane la întreținere eu am plătit numai cota indiviza ( deci ce trebuie plătit numai pt 0 persoane ) iar restul nu am plătit și din cauza asta se adaugă in fiecare luna incontinuare penalizări ....
Vreau să mai adaug că pe lunile unde nu mai o persoană era trecută la întreținere deci : lunile octombrie noiembrie și decembrie am plătit toată întreținerea după care am văzut câtă nesimțire este că mi s-a pus pe luna ianuarie februarie martie și aprilie două persoane și nu am mai plătit decât cota indivize deci zero pers .
Fondul de penalizări este: februarie 0 lei , martie 3,20 lei, aprilie 30,09 lei, martie 38, 82 lei iunie 49,61 lei, iulie 36,31 lei iar august 35,18 . Nu înțeleg principiul ? Cum se calculează procentajul ?

Alte discuții în legătură

Cheltuieli apartament nelocuit kitty35 kitty35 Buna ziua..va rog sa-mi spune-ti ce as putea sa fac..am un apartament nelocuit de 3 ani..am facut cerere pentru scadenta de la intretinere acum 3 ... (vezi toată discuția)
Ce se plateste cu titlu de impozit la intretinere? andreiSRR andreiSRR Ce se plateste cu titlu de impozit la intretinere? Uitandu-ma cu atentie pe tabelul de costuri de intretinere (asociatie de proprietari), in grupul de ... (vezi toată discuția)
Obigatiile administratorului si ale locatarului anaderole anaderole Seara buna! Ma scuzati, dar am nevoie urgent de un raspuns! Am un apartament din 2013, in care primul an a locuit o nepoata (8 luni). L-am dat la ... (vezi toată discuția)