Vrem sa facem o microintreprindere, 2 proprietari, fara angajati. Avem un venit din servicii afiliere, adica la sfarsit de luna ni se vireaza o suma pe card. Intrebarea mea este cum ar fi cel mai bine sa facem contabilitatea, nu avem nevoie de un contabil lunar, se poate ca noi sa avem documentele de incasari si la sfarsit de an un contabil sa semneze pentru o suma fixa, sau care este varianta cea mai buna pentru noi?
Trebuie sa va tineti personal daca va pricepeti contabilitatea (sa va completati registrul de casa, registrul jurnal, registrele pentru incasari si plati, etc) pentru microintreprindere macar trimestrial si cu balanta la trimestru pentru ca tot trimestrial ca srl microintreprindere trebuie sa depuneti singuri prin internet cu semnatura electronica declaratia 100 la finante cu impozitul pe venitul microintreprinderii 3% (pana pe 25 a lunii urmatoare terminarii fiecarui trimestru). Si tot trimestrial e si termenul de plata al acestui impozit. Veti avea neaparat nevoie de un contabil autorizat membru ceccar anual pentru a va intocmi si semna bilantul contabil pana la 31 mai pentru anul precedent, fara de care nu va puteti scoate profitul sub forma de dividende. Cu acest contabil puteti colabora pentru cateva zile doar atunci cand trebuie sa va faca actele, in baza unui contact de prestari servicii contabile cu factura si chitanta.
Plata facturii lunare pentru serviciile prestate sa fie facuta in contul bancar al firmei, nu in cel al persoanei fizice.