avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 539 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garanție și politică retur produs cumpărat online
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garanție și politică retur produs cumpărat online

Se da următoarea speță. Un cumpărător achiziționează un produs de la un magazin online. Produsul nu funcționa la primirea coletului. Cumpărătorul trimite produsul in garanție. Produsul vine din garanție. Produsul tot nu merge. Are clientul dreptul la retur in temeiul celor 14 zile conform og 34/2014. Dar după cele 14 zile?
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 19:10, 26 Octombrie 2020
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
In situatia in care cumparatorul din speta a vrut banii inapoi, el a gresit, si iata de ce:
OG34/2014 permite returul produsului cumparat online (in acest caz) din cauza ca s-a razgandit clientul. Clientul poate invoca orice motiv sau nici unul.
Insa in momentul in care clientul a invocat garantia, aplicabilitatea OG 34/2014 a disparut.
Acum furnizorul este obligat sa readuca produsul la conformitate (Legea 449/ 2003 rep.). Aceasta se face prin reparatii, inlocuirea produsului, daca reparatia nu s-a produs intr-un timp rezonabil, sau, in cele din urma, restituirea contravalorii platite. E un proces mai indelungat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Refuz primire retur produs cumparat online Monica H. Monica H. Buna ziua. Speta mea e cam asa: Am comandat un articol vestimentar online. Produsul nu corespundea. Am facut retur. Magazinulonline refuza primirea ... (vezi toată discuția)
Renuntare la cumparare altex - cost retur Buna ziua, Sapt trecuta am cumparat un laptop de pe altex. M-am razgandit si am decis sa il returnez. Am completat un proces verbal de predare-primire si ... (vezi toată discuția)
As vrea sa stiu daca o soc. comerciala isi poate pune in conditiile ... lupescu lupescu As vrea sa stiu daca o soc. comerciala isi poate pune in conditiile ei de returnare a produsului costul transportului sa fie suportat de client, sau asta ... (vezi toată discuția)