Buna ziua,
Locuiesc în București, vă scriu în legătură cu o problemă, pe care o am cu conducerea asociației de locatari. Problema este stufoasă dar voi încerca să vă pun în temă.
Conducerea asociației este formată dintr-o gașcă de oameni incompetenți care locuiesc chiar în bloc. În afară de casieră și femeia de servici, plătim încă 5 persoane la o asociație de 2 scări: președinte, doi responsabili de scară, cenzor și administrator gospodar(??) această funcție fiind deținută de soția unuia dintre responsabilii de scară, fără vreo competență tehnică sau atestat.
Primul conflict pe care l-am avut cu dânșii, în 2017, la puțin timp după mutare, a fost legat de camera tomberoanelor: era insalubră, scurgerea nefuncțională, tomberoanele erau sparte, fără capace, și erau scoase pe trotuar în fața apartamentului meu, la 3m de ferestre, unde uneori erau spălate cu un furtun, apa fiind deversată într-un canal fluvial și în altul care s-a dovedit a fi o vană. Tomberoanele de la scara B erau igienizate tot aici (în stradă practic). În plus, un tomberon spart din care curgeau zoaie era lăsat în fața camerei tomberoanelor, astfel încât toată strada arunca aici câte ceva.
Al doilea conflict a fost în anul următor, 2018. În jurul blocului sunt mai multe canale de scurgere care miroseau îngrozitor, iar canalul fluvial era plin de gândaci până în stradă. Am solicitat conducerii să ia măsuri, dar am fost trimis să sun eu la Apa Nova într-un stil foarte obraznic.
Am negociat 1 an cu Apa Nova până la rezolvarea problemelor, conducerea asociației ne-implicându-se deloc în acest demers, ba mai mult, popularizând în rândul locatarilor ideea falsă că acum vor plăti lucrările făcute de Apa Nova.
Al treilea conflict major a fost în vara anului 2019 când șoarecii au invadat scara blocului prin burlanul rupt al tubulaturii ghenei. Conducerea asociației a luat minimul de măsuri doar după ce, exasperat, am sesizat DSP-ul. Măsurile superficiale au vizat doar evitarea amenzii. Corolarul acestui moment au fost injuriile și amenințările cu bătaia pentru că am îndrăznit să sesizez DSP-ul. Astfel am ajuns să fac şi o plângere penală la care am renunțat ulterior.
A patra situație conflictuală, de anul acesta, a fost declanșată de controlul financiar contabil pe care l-am solicitat Primăriei de sector, deoarece pe lângă alte nereguli, calculau întreținerea după nr. persoane, nimic după cota parte indiviză, deși legea era de 2 ani în vigoare, iar discuțiile avute cu dânșii pe această temă au fost fără rezultat. În urma controlului s-au constatat forte multe abateri (dețin rapoartele de la primărie, controlul fiind doar pentru anul 2019), dar în final nu au fost amendați, reușind probabil prin promisiuni și alte mijloace să obțină clemență. Bineînțeles că și această situație a fost urmată de tot felul de injurii la adresa mea.
În plus, acești oameni au un comportament derizoriu: fumează în scară, se îmbată în subsol,sunt gălăgioși, jignesc, dau dovadă de agresivitate verbală, obrăznicie, aroganță, toate pe măsura ignoranței, și în general,se poartă ca și cum ar fi șefii noștri, iar imobilul ar fi proprietatea dumnealor.
Cu toate acestea, în august 2020, cei aproximativ 14 locatari (din 88 ) prezenți la AG, i-au votat din nou în funcție.
Cel mai rău este că sunt complet dezinteresați și nu soluționează nici o problemă, nu se poate colabora cu ei, fac doar ce vor, dar de obicei nu fac nimic așteptând doar retribuțiile.
În prezent trebuie înlocuită țeava de evacuare dintre canal și bloc. În urma cu 2 ani, când au acoperit canalele, chiar Apa Nova le-a sesizat problema, dar nu s-a făcut nimic.
Calculul întreținerii se face acum pe cota parte indiviză, dar folosindu-se suprafața din contractul de construire (mai mare, în cazul meu, decât suprafața utilă din cadastru – am sesizat în scris problema, dar nu am primit răspuns).
Chitanțele eliberate nu sunt în regulă, pentru că nici lista de plată nu corespunde cu luna pentru care ar trebui plătită întreținerea (spre ex. Întreținerea de pe luna septembrie apare pe un tabel cu titlu: Listă de plată pe luna octombrie, și de aici confuzia - pe ce lună plătim întreținerea?).
Din 2016 de când au fost aleși printr-o AG în care nu e precizată durata mandatului, nu au avut contracte de nici un fel, dar au încasat retribuțiile. Contracte și-au făcut abia în august 2020, după controlul primăriei și pentru că le-am solicitat eu.
În această, toamnă nu au făcut dezinsecție (chiar necesară pentru gândacii de canalizare), pentru că nu m-am mai certata cu ei.
Doamna administrator gospodar este absolut inutilă, nu are nici o competență, iar la avizier e afișat atestatul de administrator al casierei.
De 3 ani strâng gunoaiele din curtea scării, pentru că locuiesc la parter și nu-mi place să le văd, deși 7 oameni plătiți se ocupă de 2 scări, și aș putea continua...
As dori să mă ajute cineva, să mă direcționeze, pentru a găsi o cale de a scăpa de dânșii. Nu sunt membru al asociației și nici nu pot spune că am partizani în bloc, dimpotrivă. Asta deoarece acești indivizi, care locuiesc aici de 40 de ani, și cunosc perfect oamenii din bloc, au avut grijă de imaginea mea și m-au etichetat ca reclamagiu, nebun,etc. Și aceasta în ciuda faptului că mulți au beneficiat de scăderea cheltuielilor de întreținere, de aerul fără miros de canal, de rezolvarea problemei cu șoarecii și de altele asupra cărora am intervenit (pot face dovada lor).
Vă mulțumesc,