avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1287 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Atributiile Asociatiei de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Atributiile Asociatiei de proprietari

Bună ziua! Locuiesc într-un bloc cu 4 etaje din oraşul Bacău. În ultima lună s-a produs o avarie la sistemul de canalizare al blocului (ţevi). De la subsol vine un mirosul insuportabil de rahat ignorant al vecinilor, spun ignorant pentru că nimeni nu se sesizează. Problema nu ştiu sigur care este, dar s-a mai întâmplat odată şi căzuse un cot care îmbină cele două ţevi (ţeava de pe coloană şi cea care intră în bloc. M-am prezentat la Asociaţia de proprietari de care aparţin şi mi-au spus ca repararea problemei se face cu banii locatarilor şi nu este de datoria Asociaţiei. Lucru dubios pentru mine, deoarece blocul a fost izolat şi au fost schimbate în trecut, ţevile de apă rece prin intermediul asociaţiei de proprietari. Nimeni din toată scara blocului nu vrea să fie şef de scară, iar mie nu îmi permite timpul şi nu pot să mă încarc cu această responsabilitate. Rugămintea mea, către cei care vor citi aceasta postare este următoarea: există o lege unde este specificat că repararea ţevilor de la subsol nu revine Asociaţiei de proprietari? Am citit pe internet despre un fond de reparaţii pe care cei de la asociaţie mi-au spus ca nu îl contabilizează... Cum pot rezolva această problemă în cazul în care este de datoria Asociaţiei să repare orice avarie survenită la subsol? ªi ce nr. de lege specifică acest lucru?
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 09:07, 5 Septembrie 2014
nu este de datoria Asociaţiei.

cine v-a comunicat acest raspuns,fie nu stapaneste normele in vigoare,fie a avut vreun interes sa va dezinformeze
Sistemul de canalizare al imobilului reprezinta parte comuna a carei intretinere si reparatie intra in responsabilitatea asociatiei de proprietari,in temeiul disp HG nr 1588/2007

Sectiunea 4 - Repartizarea cheltuielilor pe cota-parte indiviza de proprietate


Art. 43
Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate, in functie de suprafata utila a apartamentelor si a spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta, reprezinta cheltuielile efectuate pentru administrarea, intretinerea, repararea, exploatarea si, dupa caz, consolidarea partilor de constructii si instalatii din condominiu aflate in proprietate comuna.

Art. 44
(1) Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei cu privire la proprietatea comuna, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrari de intretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta energetica, modernizare la partile de constructii si instalatii aflate in si pe proprietatea comuna, astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de asociere: subsolul; conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa, canalizare, incalzire, energie electrica; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele; acoperisul si altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociatiei: salarii sau remuneratii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curatenie etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari ori persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polite de asigurari; alte servicii administrative catre proprietatea comuna.


Ultima modificare: Joi, 4 Septembrie 2014
ynocentta, utilizator
Vă mulţumesc pentru răspuns! Am să mă prezint la Asociaţie cu legea- mână!
Alecseinovici a scris:
M-am prezentat la Asociaţia de proprietari de care aparţin şi mi-au spus ca repararea problemei se face cu banii locatarilor şi nu este de datoria Asociaţiei.

Cine a spus ca reparatia se face cu banii locatarilor nu a gresit cu nimic. Asa este. Toate reparatiile se fac din banii adunati de la locatari, proprietari...
Dar partea a doua nu mai este corecta. Este datoria celor ce conduc si administreaza asociatia, sa remedieze, sa repare, sa intretina..., repet, cu banii celor care locuiesc si/sau detin apartamentele din asociatie.
Fondul de reparatii trebuie acceptat de către toţi locatarii, semnând fiecare în parte? sau este o măsură care se face de către Asociaţie direct, fără acordul locatarilor blocului? Mi-a spus odată cel de la Asociaţie că noi nu avem fond de reparaţii, acum o săptămână când m-am prezentat, au spus că nu strâng. Nu ştiu cum să rezolv problema. Sunt student, am 22 de ani, am un vecin in bloc care e instalator dar nu doreşte să fie şef de scară, de fapt nimeni nu vrea. Vecinii nu sunt cooperativi. Merg pe principiul, dacă în apartament la mine totul ii bine, atunci nu mă interesează de partea comună(problemele de la subsol). Nu mă pricep la instalaţii, ce materiale trebuie cumpărate. Asta m-a sfătuit cel de la Asociaţie să fac. Să cumpăr eu materialele, după ce analizează cei pe care îi trimit. Bani de la fiecare nu pot primi(cunosc marfa) şi consider că Asociaţia prezintă mai multă credibilitate. Legile menţionate de către utilizatorul ynocentta nu sunt valabile în această cauză? O soluţie pe care le-am oferit-o celor de la Asociaţie şi singura care îmi pare convenabila este aceea de a trimite dânşii oameni de-ai lor ca să evalueze problema şi apoi să facă un cost total şi acel cost să fie plătit de către toţi locatarii. Pentru asta trebuie neapărat un acord al locatarilor sau se poate face direct de către Asociaţie?
Nu trebuie niciun acord al proprietarilor din simplul motiv ca acestia sunt obligati (toti) sa-si intretina cota-parte de proprietate din proprietatea comuna din care face parte si infrastructura de tevi si coloane de aprovizionare cu apa, agent termic, dar si cea de canalizare.

O conducere a asociatiei cu simt gospodaresc, dar nu numai (pentru ca legea obliga la infiintarea unui fond de reparatii tocmai pentru aceste situatii) ar fi infiintat acest fond de reparatii, in timp, cu sume mici cerute proprietarilor pe lista. S-ar fi adunat o suma importanta din care se putea face aceasta reparatie care este destul de putin costisitoare fata de efectele dezastruoase daca nu e facuta.
Pe langa miros riscati si raspandirea de boli, inmultirea sobolanilor, a gandacilor, astfel incat toti proprietarii sunt expusi pericolelor.
Microbii nu aleg persoanele, sobolanii ajung sa va intre si in locuinte, nu mai vorbesc de gandaci .....

In cazul in care nu aveti fond de reparatii, atunci conducerea asociatiei impreuna cu administratorul sa aduca un instalator (persoana fizica sau firma), sa plateasca aceasta lucrare din banii pe care ii are in casa si apoi sa puna pe lista de intretinere imediat urmatoare aceasta reparatie, repartizata pe cota-parte indiviza (pe suprafata apartamentului) la toate apartamentele, pentru recuperarea acestei cheltuieli.

Astfel se face si reparatia nenorocirii aleia din subsol, conducerea asociatiei isi indeplineste atributiile, proprietarii isi indeplinesc obligatia de a suporta baneste reparatia a ceea ce le apartine si lucrurile intra in normal.

Alte discuții în legătură

Cine si cum raspunde juridic de inlocuirea unei tevi de apa (sparte) intr-un bloc de proprietari ? Maria Burs Maria Burs Buna dimineata ! De un an de zile am semnalat administratorului si presedintelui blocului spargerea unei tevi, care a umezit unul dintre peretii WC-ului de ... (vezi toată discuția)
Probleme incalzire cerul cerul Locuiesc intr-o garsoniera.2 din 3 coloane de agent termic nu functioneaza(la baie si la bucatarie este rece).Am fost la presedintele asociatiei de locatari si ... (vezi toată discuția)
Parti comune ? danican danican Buna ziua ! Sunt confruntat cu o situatie ciudata...in blocul nostru , de tip vechi , atipic , teava de scurgere de la cada trece , spre conducta ... (vezi toată discuția)