avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 916 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Buna ziua tuturor, Am probleme cu un vecin. Sunt un ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Buna ziua tuturor, Am probleme cu un vecin. Sunt un student de ...

Buna ziua tuturor,

Am probleme cu un vecin. Sunt un student de 20 de ani care locuieste intr-un bloc din centrul Bucurestiului cu prietena lui. Acest vecin mi-a batut de multe ori la usa spunand ca, citez, "tropai prin casa". Mi-a chemat politia la usa intr-o seara in care invitasem cativa prieteni la mine. Recent, a venit iar la usa intr-un mod agresiv si a sunat continuu la sonerie timp de 10 minute, pana s-a ars (nu am reusit sa repar asta). Ultima patanie insa s-a petrecut acum vreo 10 zile, cand mi-a venit intr-o vineri dupa masa sa imi bata iar la usa spunandu-mi ca tropai. L-am intrebat daca este acelasi vecin care a sunat la politie, a raspuns cu aroganta ca da, moment in care am incercat sa ii trantesc usa in fata. El s-a proptit in usa, incercand sa ma blocheze. Eu am fortat incuietoarea cu scopul de a inchide usa, si incuietoarea s-a stricat. A mai mers cateva zile, pana cand am venit intr-o zi acasa si incuietoarea nu mai functiona si usa nu se mai deschidea. Am chemat niste mesteri care au venit si mi-au dat o gaura prin incuietoare ca sa pot sa intru din nou in casa, "serviciu" pentru care mi-au facturat 600 de lei. Yala si butucul nou au fost si ele inca 100. Aici vine intrebarea: ce fel de recurs legal am, viabil din punct de vedere financiar, pentru a recupera aceasta suma de bani? Prefer sa nu il dau in judecata, deoarece sunt destul de sigur ca m-ar costa semnificativ mai mult decat valoarea prejudiciului pe care mi l-a cauzat. Tin insa mortis sa recuperez acesti bani, pur si simplu din razbunare, deoarece a fost extraordinar de stresant si abuziv fara nici un fel de motiv. Ce optiuni am?

Multumesc tuturor
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 12:16, 11 Noiembrie 2020
Medierea conflictului !
Este greu sa demonstrati ca vecinul este responsabil pentru ca dv ati fortat incuietoarea
Incuietoarea putea sa fie defecta anterior evenimentului sau se putea defecta datorita manevrarii brutale in legatura sau nu cu actiunile vecinilui
Este de preferat sa indepartati sentimentele de razbunare sa incercati sa respectati normele de convietuire in imobilele de locuit in comun
Exista imobile de locuit in comun unde izolatia fonica este deficitara din constructie
In blocurile de locuit in comun pot locui cetateni de diferite varste,cu eventuale afectiuni care sa fie mai sensibili la disconfortul fonic
Pentru indepartarea situatiilor neplacute ar fi de preferat sa realizati izolarea fonica si astfel eliminati eventualul disconfort denuntat de catre vecin
Da, eu am fortat incuietoarea... Pentru ca respectivul a incercat sa intre peste mine. In casa. Prietena mea se intorcea acasa in acel moment si a fost martora la toata scena. Izolarea fonica este proasta in bloc, dar eu nu incerc sa intru peste vecinii de deasupra mea pentru ca ei merg in casa.

ynocentta a scris:

Este greu sa demonstrati ca vecinul este responsabil pentru ca dv ati fortat incuietoarea
Incuietoarea putea sa fie defecta anterior evenimentului sau se putea defecta datorita manevrarii brutale in legatura sau nu cu actiunile vecinilui
Este de preferat sa indepartati sentimentele de razbunare sa incercati sa respectati normele de convietuire in imobilele de locuit in comun
Exista imobile de locuit in comun unde izolatia fonica este deficitara din constructie
In blocurile de locuit in comun pot locui cetateni de diferite varste,cu eventuale afectiuni care sa fie mai sensibili la disconfortul fonic
Pentru indepartarea situatiilor neplacute ar fi de preferat sa realizati izolarea fonica si astfel eliminati eventualul disconfort denuntat de catre vecin


Buna ziua,
... optiunea legala, este de a obtine un titlu exocutoriu impotriva acestuia. Aceasta presupune obtinerea unei hotarari judecatoriesti, evident in urma unui proces.
In rest, daca vreti sa ocoliti aceasta optiune legala, va raman la dispozitie caile nelegale!
Izolarea fonica este proasta in bloc,

Am inteles acest impediment
Tocmai datorita acestuia ,pentru a indeparta neplacerile am opinat a executa dv ca si proprietar izolarea fonica a apartamentului,nu a intregului bloc

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Hartuire vecini Simona A. Simona A. Buna seara! As avea nevoie de un sfat de natura juridica. De 6 luni de zile m-am mutat intr-un apartament nou si tot de atunci avem constant de furca cu ... (vezi toată discuția)
Izolatie fonica inexistenta si scandal in bloc CBogdan1 CBogdan1 Buna ziua. Probabil aceasta întrebare a mai fost, deci îmi pare rău dacă aduc in discuție din nou acest topic. De aproximativ 1 an m-am mutat într-un ... (vezi toată discuția)
Vecini zgomotosi Lili2020 Lili2020 Buna dimineata, Vecinii de deasupra fac de 1 luna, zi de zi, inclusiv in orele mici ale noptii acelasi tip de zgomot: mutare mobila, mobila care o tarsaie ... (vezi toată discuția)