Buna ziua,
Am apelat la ajutorul unui avocat pentru o poprire pe salariu. Domnul avocat a fost foarte dragut la inceput, mi-a spus ca o sa castigam si o sa imi recuperez toti banii.
Am platit prima transa de bani pentru inceperea demersurilor legale si am asteptat... De fiecare data cand am incercat sa obtin informatii cu privire la mersul procesului, acesta a refuzat sa le ofere..mi-a oferit linkul siteului portal.just si atat.
Astazi, mi-a cerut diferenta de onorariu plus taxa de timbru si cu acesta ocazie am incercat, din nou, sa cer informatii cu privire la desfasurarea procesului, si din nou, nu am primit nimic.
In contractul pe care l-am semnat este specificat un numar de telefon la care pot sa cer informații, insa din nou, nu am reusit sa obtin decat un "revine domnul avocat catre dumneavoastra" si un "aveti rabdare" pe what's up de la dansul.
Intrebarea mea catre dumneavoastra este, cum pot sa obtin detalii concrete despre mersul procesului? Este normal ca domnul avocat sa nu ofere aceste informatii?
Sa stiti ca daca nu are cu ce sa va informeze este inutil.sa discutati.
Este bine sa stiti ca doar avocatii care sunt plătiți la ora pentru discuții in timpul procesului discuta pe larg cu clienții deoarece au timp sau isi fac timp.
Deci, dacă vreți neapărat sa discutati, desi ar fi inutil, puteti întreba avocatul cat va costa separat o consultanta juridica.
Este singura varianta corecta care va este de ajutor.
Daca veti proceda așa, veti putea discuta și zilnic cu avocatul.
Comunicarea dintre client si reprezentantul conventional are o importanta paroxistica in contextul cristalizarii unui raport de incredere dintre acestia!
Avocatul este obligat sa informeze clientul pe tot parcursul procesului, bineinteles cand are timp!
Daca abia ati achitat taxa de timbru, inseamna ca sunteti inca in procedura de regularizare, asteptati sa se fixeze primul termen, procedurile judiciare dureaza!
Da, avocatul trebuie sa isi informeze zilnic clientul daca apare ceva nou.
Cam 98-99% din avocati nu au timp sa discute cu fiecare client zilnic cate 15-20 de minute pe zi din cate am auzit de la alti colegi avocati.Nu vorbesc de ore pentru ca deja iesim din grila...
Exista cazuri in care trebuie discutat cu clientul de 5-6 ori pe saptamana deoarece se intampla cate ceva care necesita o noua abordare urgenta si cazuri in care este necesara o discutie la cateva luni.
Depinde si de avocat daca nimereste un caz in care nu isi da seama dinainte ca este imperios necesar sa discute cu clientul cateva ore pe saptamana si crede ca este un caz care necesita o discutie la cateva luni sau chiar ani.
Experienta face diferenta.
In cazul dat, probabil ca este inutila o discutie dar sunt cazuri in care in fiecare zi se intampla cate ceva, fiind precum un thriller psihologic si daca avocatul nu are timp sa discute este foarte grav sub aspect moral pentru ca juridic nu raspunde nici daca ii este ucis clientul sau clienta.
Ca asa trebuia sa faca, sa raspunda la telefon...este irelevant...
De aceea, eu am o vorba, experienta face diferenta intrucat avocatul trebuie sa inteleaga exact ce caz sa ia sau nu daca timpul nu ii permite.
Daca avocatul nu are timp de un caz mai bine nu il accepta.
Asa era candva...dar in afara de mine nu stiu cati mai fac asa pentru ca tinerii avocati nu cred ca iau in seama acest aspect.Ei vor cat mai multe delegatii...
Nu vreau sa intru in detalii pe acest aspect...pentru ca eu niciodata nu am vrut multe delegatii avocatiale...nici macar in prima zi de avocatura...