In ce masura se poate solicita plata echipamentului de protectie ( bocanci, salopeta, tricou,vesta, casca, casti,ochelari) - indeosebi contravaloarea bocanci/tricou/salopeta/vesta - cand un angajat pleaca in scurt timp dupa ce acestea i-au fost predate.
Se da permanent echipament nou ? Ce se intampla cu cel purtat 1-2 saptamani/luni daca angajatul a plecat ? I se poate cere sa fie achitat daca nu lucreaza o perioada minima ? sau se igienizeaza echipamentul si se preda mai departe noului angajat ?
Multumesc anticipat pt lamuriri !
O zi cu bucurii !
HG 1.048/2006
ART. 8
(1) Echipamentul individual de protectie este, in principiu, destinat purtarii de catre o singura persoana.
(2) Daca imprejurarile impun purtarea echipamentului individual de protectie de catre mai multe persoane, se iau masuri corespunzatoare pentru a se asigura ca aceasta utilizare nu creeaza diferitilor utilizatori nicio problema de sanatate sau de igiena.
ART. 10
(1) Echipamentul individual de protectie se distribuie gratuit de angajator, care asigura buna sa functionare si o stare de igiena satisfacatoare prin intermediul intretinerii, repararii si inlocuirilor necesare.
In principiu, art.8 al.(2) se refera la fostul echipament de interventie care se pastra in locuri special amenajate si se purta doar la interventii. Pot intra aici: soldare, pelerine de ploaie, cizme antiacide, mantale imblanite, etc.