bună ziua,
în data de 08.01.2021 am efectuat o tranzacție în interiorul băncii transilvania, agenția cozia, rm. vîlcea și m-am uitat telefonul acolo. după cca. 30 min. m-am întors și nu l-am mai găsit. personalul băncii a verificat camerele din interiorul băncii și mi-a fost adus la cunoștință că o persoană a găsit telefonul dar nu a putut fi identificată deoarece purta masca medicinală și nu a efectuat nici o tranzacție, pur și simplu a luat telefonul și a plecat.
am depus sesizare la poliție și mi s-a spus că telefonul se consideră a fi găsit și persoana are 10 zile pentru a-l depune l-a obiecte pierdute, în caz contrar telefonul fiind considerat furat.
am următoarele întrebări:
1. de ce poliția consideră telefonul pierdut și nu furat - persoana respectivă putea să îl predea imediat personalului băncii iar așa cum am descris mai sus el nu a făcut nici o tranzacție tocmai în scopul de a nu fi depistat.
2. chiar dacă îmi recuperez telefonul, am dreptul la daune morale? am fost nevoit să-mi cumpăr imediat telefon nou, pe telefonul ”găsit„ aveam stocate date confidențiale (parole conturi, pinuri carduri, internet banking) precum și contacte și date - fișiere, link-uri, etc. - necesare pentru exercitarea profesiei mele, date pentru care o să consum foarte mult timp pentru a le reface - în cazul în care le voi reface vreodată.