Legea si normele reglementeaza de multe ori situatiile clasice, obisnuite, normale si lasa la latitudinea asociatiei, a adunarii generale, a comitetului sa adopte hotarari si decizii mai ales pentru tot felul de situatii specifice fiecarei asociatii.
Sunt asociatii cu apometre, fara apometre generale sau in apartamente si tot felul de combinatii.
Un apometru de bransament poate deservi o scara sau mai multe. O scara poate sa fie alimentata cu apa de la 2 apometre de bransament diferite: scara A si B au un apometru comun. Dar 8 apartamente din scara B (46 apartamente), sunt alimentate de la apometrul de bransament al scarii C. Apoi 10 apartamente dintr-o scara de 46 sunt alimentate la baie de la un apometru de bransament (care mai alimenteaza si alte 10 apartamente de la alta scara) si in bucatarie de la alt apometru de bransament care mai alimenteaza alte 10 apartamente, etc.
Realitatea e mai complicata si "bate filmul", pentru ca mai intervin si sustragerile de apa sau de citire a indexului, etc.
Asa ca bine spunea candva @elga50 ca la repartizarea acestor consumuri se vede profesionismul administratorului, aici isi da adevaratul examen.
Referitor la raspunsul dat de primarie, eu am spus ca primaria nu a gresit pentru ca am citit, intamplator, raspunsul primariei (postat de utilizator in alt forum), care spune:
.
..va informam cu titlul de recomandare, urmatoarele:
-verificarea metrologica a apometrelor si eventuala existenta a consumatorilor ilegali
-contorizarea tuturor aparatamentelor.
Si-apoi continua cu afirmatia ca repartizarea pierderilor de catrea asociatie conform acelei hotarari a adunarii generale
fiind inechitabila, daca nu si imorala, tinand cont si de prevederile art.39,alin.2 din Normele metodologice, unde se prevede individualizarea consumurilor.