avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 587 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Sunt medic stomatolog in cadrul Colegiul medicilor ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Sunt medic stomatolog in cadrul Colegiul medicilor Stomatologi ...

Sunt medic stomatolog in cadrul Colegiul medicilor Stomatologi Romania. Pentru a avea drept de libera practica eu cotizez lunar 60 de lei. Am depus o solicitare in scris la sediul local al colegiului in care am solicitat pentru anul 2019 si 2020 sa vad in scris, defalcat, cheltuielile si incasarile. Raspunsul primit a fost ca angajatorul nu are dreptul sa divulge salariul angajatilor sai,in cazul de fata Colegiul fiind angajatorul. Este adevarat? Ei nu sunt institutie publica, dar functioneaza pe baza cotizatiilor membrilor sai (din care platesc si salarii). Ce as putea face mai departe pentru a depasi lipsa de transparenta din partea lor si a afla realitatea?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:02, 26 Ianuarie 2021
Codul Muncii
Art. 163
(1) Salariul este confidenţial, angajatorul având obligaţia de a lua măsurile necesare pentru asigurarea confidenţialităţii.

(2) În scopul promovării intereselor şi apărării drepturilor salariaţilor, confidenţialitatea salariilor nu poate fi opusă sindicatelor sau, după caz, reprezentanţilor salariaţilor, în strictă legătură cu interesele acestora şi în relaţia lor directă cu angajatorul.
Deci, din raspunsul dumneavoastra inteleg ca salariul unui individ este intr-adevar confidential, dar (in acest caz de institutie care functioneaza din cotizatia membrilor) cuantumul salariilor angajatiilor pe un an mai este o informatie confidentiala? Pana la urma nu ma intereseaza cine ce primeste, ci cum sunt gestionati banii institutiei
Este o informatie confidentiala, indiferent de sursa de finantare a angajatorului.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură