avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 884 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediu medical urmat de preaviz
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediu medical urmat de preaviz

Sunt in concediu medical pana pe data de 4 ianuarie.Problema cea mare este ca cei de la firma nu m-au crezut si mi-au retras si prima de Craciun si postul de sef de agentie(nu exista in acte, imi dadeau 100 lei in plus fata de celelalte angajate,cu conditia ca totul sa functioneze perfect in agentia respectiva).La firma unde lucrez s-a lucrat si de Craciun,si de Revelion si dupa.Neavand oameni(facusera disponibilizari,iar eu faceam oricum munca a doua persoane),s-au suparat destul de tare.Nu m-au crezut deloc ca eu pot avea probleme de sanatate.Mi-au spus ca se mai imbolnavisera brusc inca 4 angajati din alte agentii si ca"ne baga in comisie".Asta nu ma deranjeaza deloc,dar stiu ca la aceasta firma nu mai vreau sa lucrez.INTREBAREA mea ar fi: cand ma intorc pe 5 ianuarie la munca,imi pot face 2 cereri de preaviz ?(una o pastrez eu si cer nr. de inregistrare). Cum sa scriu mai exact in cerere? "Conf. art 79/1 va rog sa-mi aprobati demisia cu preaviz de 15 zile calendaristice?
Sunt obligati sa-mi dea un nr. de inregistrare imediat?
Pot cere imediat(la noi se amana mereu) o copie dupa contractul de munca si dupa fisa postului?
Unde ma pot adresa sa-mi verifice daca sunt platita corect la lichidare,tinand cont ca angajatii nu stiu exact cu cat e platita ora de munca la aceasta firma,iar eu mai am de luat si 10-11 zile de concediu odihna pe 2009?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri,chiar am nevoie de un sfat competent.
Cel mai recent răspuns: Angela D , Consultant resurse umane 21:40, 3 Ianuarie 2010
propun sa mergeti la munca ca si cum nimic deosebit nu s-ar fii intamplat si vedeti atunci despre ce e vorba
Faceti 2 cereri de incetare a contractului de munca conf. art.79 alin 7-demisie .
Pot avea urm. forma:

"Subsemnatul X , angajat la firma y ,domiciliat in ...., cu contract de munca pe perioada nedet/determinat, va solicita probarea cererii de incetare a contractului indiv de munca conf art.79 alin 7) Codul muncii, incepand cu data de Z .Solicit totodata cele 15 zile calendaristice legale de preaviz."-nu aveti nevoie de nicio motivare .... Dupa ce va dau nr de inregistrare, veti merge la serviciu jumatate din timpul normal de munca si veti fi platita ca si cum ati lucra cu norma intreaga. Daca nu sunt de acord sa va dea nr de inregistrare sau va amana, trimiteti cererea de incetare CIM prin posta cu confirmare primire si astfel sunt nevoiti sa va accepte demisia.
Puteti face o cerere scrisa (solicitati nr de inregistrare) in care sa solicitati o copie dupa CIM si fisa postului. Cat aveti salariul pe cartea de munca /CIM ?Calculati raportandu-va la acel salariu cat ati castiga in ziecare zi lucratoare si asa va puteti calcula singura drepturile salariale restante in zilele in care mai lucrati la firma. Iar concediul de odihna se calculeaza prin regula de 3 :
Daca 21 de zile de CO............................salariu din CIM
Atunci 10 sau 11 zile CO 2009................X(unde x= suma pt plata concediului dvs restant pe anul 2009).

Bafta si sa ne tineti la curent!
Eu am inteles ca daca imi bag preavizul cu legea 79 trebuie sa ma duc la munca,la program normal.Doar cu legea 55 am dreptul la 4 ore de munca in perioada preavizului.Companiei nu o sa-i convina sa muncesc "jumatate" din programul normal,tinand cont ca noi lucram 4 zile consecutive(cate 10 ore sau 8,depinde),urmate de 2 zile libere.
Deci...eu cum voi lucra in preaviz daca Eu cer demisia(am inteles ca e legea 79/1)?
in cazul demisiei ca vointa unilaterala a salariatului durata preavizului este de 15/30 zile calendaristice ( functie de executie/ functie de conducere ) asa cum e precizat si in CIM dar si la art. 79 alin (4) Codul Muncii
in schimb angajatorul poate renunta ca salariatul sa fie prezent la munca in acea perioada asa cum e precizat la art. 79 alin (7)
ramane de rezolvat problema salarizarii pentru perioada de preaviz

1. Daca demisionati (art.79 din Codul muncii) trebuie sa va duceti la serviciu (8 ore pe zi) in perioada de preaviz de 15 zile calendaristice. Daca angajatorul renunta la preaviz se poate inceta CIM imediat.
2. Daca incetati contractul individual de munca (CIM) cu acordul partilor (art.55b din Codul muncii) atunci nu mai exista preaviz. CIM inceteaza la data la care ati picat de acord cu angajatorul.
3. Daca va concediaza angajatorul, prin desfiintarea postului (art.65 din Codul muncii), atunci preavizul este de 20 de zile lucratoare in care veti lucra numai 4 ore pe zi si veti fi platita 8 ore pe zi.

Alte discuții în legătură

La 2 saptamani de la angajare vor sa ma concedieze!!! elenutza4321 elenutza4321 am semnat contractul de munca cu 2 saptamani in urma..8 ore,720 ron..teoretic... eu lucrez la o casa de pariuri aflata in incinta unui bar cu aparate ... (vezi toată discuția)
Cat timp este valabila o demisie? ancaoroian ancaoroian Am depus demisia in data de 24 iunie. Angajatorul nu mi-a dat nr. de inregistrare, dar mi-a spus ca o aproba doar daca trec articol 79, pct. 7 din codul ... (vezi toată discuția)
Pot pleca de la locul de munca fara a ramane in preaviz chiar daca el este stipulat in contractul de munca? mariafloryna mariafloryna Buna seara! Am o intrebare si sper sa ma puteti ajuta,lucrez in cadrul unei agentii de turism respectiv o companie care ofera servicii atat de ... (vezi toată discuția)