Va rog, daca aveti posibilitatea, sa ma asistati cu o sugestie in ceea ce priveste speta de mai jos:
In urma incheierii contractului de munca cu un angajator, acesta din urma ezita sa semneze si sa imi dea fisa de lichidare deoarece, trebuie sa imi vireze o suma aferenta zilelelor de concediu ramase.
Ce pot face din punct de vedere legal astfel incat sa il determin sa semneze fisa de lichidare ?
In al doilea rand, am avut cu acesta si un contract de colaborare (intre firme), unde a ramas cu o factura neplatita (are semnatura de primire). Factura semnifica comisionul generat de vanzari.
In acest caz pot face ceva astfel incat sa nu ajung cu el in tribunal ?
1. Fisa de lichidare nu este obligatorie, cu exceptia persoanelor care au fost angajate pe functia de gestionar.
Nota de lichidare poate folosi salariatului deoarece aceasta arata datoriile salariatului fata de fostul sau angajator, insa angajarea raspunderii patrimoniale a salariatului fata de angajator se poate stabili in termen de 3 ani de la data nasterii dreptului la actiune.
2. Aveti doua optiuni:
- actiunea in instanta
- medierea